• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402041005834
  • خبرنگار : 50454

اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت مردم در برگزاری جشن‌های عید غدیر

اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت مردم در برگزاری جشن‌های عید غدیر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه غدیر به ما یک هویت تاریخی می‌دهد، گفت: در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است که برای اقامه حق باید مردم قیام کنند بنابر همین موضوع مقرر شده در برگزاری جشن غدیر از ظرفیت مردم استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری دهم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت توجه به غدیر و ظرفیت آن، اظهار کرد: غدیر یک دستور تاریخی است که پیامبر اکرم(ص) به حاضران این واقعه اعلام کرد و خواست پیام غدیر به تمامی غایبان الی‌ الیوم‌ القیامه ابلاغ شود بنابراین پیام غدیر باید به تمام مردم جهان در کل تاریخ ابلاغ شود.

 دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان افزود: مسئله غدیر باید در ابتدا درک شود تا بتوان آن را ابلاغ کرد، در انقلاب اسلامی ایران نیز امام خمینی(ره) تلاش کردند به واسطه انقلاب محتوای غدیر در قالب عدالت اجتماعی را به تمامی جهان ابلاغ کنند همچنین شیعیان در برهه‌ای از تاریخ متحرک بودند یعنی دیگران و قدرت‌های بزرگ بر سرنوشت آن‌ها تاثیرگذار بودند اما به واسطه انقلاب اسلامی شیعیان محرک شدند بنابراین می‌توان گفت انقلاب با استفاده از محتوای غدیر شیعه را احیا کرد.

وی با بیان اینکه انسجام اجتماعی مسئله مهمی است که در غدیر وجود دارد، ادامه داد: تبلیغ غدیر یک شیوه فردی نیست بلکه مدلی اجتماعی است درواقع یکی از راه‌های تبلیغ غدیر برگزاری جشن‌های خیابانی و مردمی است و با این روش می‌توان پیام انسجام‌بخش غدیر را به جامعه جهانی منتقل کرد.

طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران برگزار شد، عنوان کرد: امسال برگزاری این نوع جشن در بسیاری از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه غدیر به ما یک هویت تاریخی می‌دهد، اضافه کرد: در قرآن کریم به این موضوع اشاره شده است که برای اقامه حق باید مردم قیام کنند بنابر همین موضوع مقرر شده در برگزاری جشن غدیر از ظرفیت مردم استفاده شود و بنیاد بین‌المللی غدیر نیز تنها وظیفه ساماندهی امور را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه و آماده‌سازی مواکب پذیرایی، فرهنگی و خدماتی در خیابان کاشانی حدود یک تا دو روز پیش از آغاز مراسم انجام خواهد شد، برنامه اصلی نیز ساعت چهار روز پنج‌شنبه آغاز و تا ظهر روز جمعه ادامه دارد همچنین در این برنامه حدود ۲۰۰ موکب پیش‌بینی شده و فعالیت خواهند داشت که عمده این موکب‌ها مردمی، بانوان، ادارات و... هستند همچنین برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی کاروان شادی در این مراسم درحال انجام است، چراکه غدیر ظرفیتی برای ایجاد یک شادی اجتماعی در چارچوب اخلاق به شمار می‌آید.

طاهری یادآور شد: روز جمعه از دو مسیر فارابی و میدان آیت‌الله دهکردی به سمت چهار راه استانداری شکل گرفته و در این مکان اجتماع نماز ظهر را خواهیم داشت که در این اجتماع به حدود ۱۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان هدایایی تقدیم می‌شود بعد از اقامه نماز نیز برنامه توزیع ۳۰ هزار غذا را داریم که در این برنامه با توجه به ذائقه نسل جوان توزیع غذاهای فست‌فود نیز در نظر گرفته شده، برای کودکان نیز چند موکب شادی، نقاشی، بازی و برگزاری جشن بادکنک‌ها پیش‌بینی شده است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حدود ۱۱۰ مسجد با نام امیرالمؤمنین(ع) و علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در شهرکرد وجود دارد که با انجام هماهنگی‌های لازم مقرر شده این مساجد به پایگاه تبیین و بیان معارف علوی و امام رضا(ع) تبدیل شوند، در برنامه احسان غدیر نیز مقرر شده برخی مغازه‌های سطح شهر که در حوزه‌های متعدد و گوناگون فعالیت دارند تخفیفاتی برای شهروندان درنظر بگیرند که مقرر است این مساجد مبلغ این امر باشند.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی یک کیک چندمتری توسط یکی از بانوان شهرکردی برنامه‌ریزی شده و این کیک در میهمانی بزرگ غدیر توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: درحال پیگیری هستیم از زوج‌هایی که در این روز جشن ازدواج دارند نیز برای حضور در مهمانی بزرگ غدیر دعوت و از آن‌ها تجلیل کنیم.

در ادامه عابدین کاظمی‌نیا_دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری  اظهار کرد: در سایر شهرستان‌ها و شهرهای چهارمحال و بختیاری نیز برگزاری جشن‌های عید غدیر در دستور کار قرار دارد برای مثال در شهرستان‌های فارسان، لردگان و بروجن نیز برنامه‌های مشابه مهمانی بزرگ غدیر شهرکرد برگزار می‌شود و سایر مناطق مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌ها عهده‌دار اجرای جشن‌های عید غدیر هستند اما برنامه محوری در استان مهمانی بزرگ غدیر در شهر شهرکرد است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهمانی بزرگ غدیر در شهرکرد از ساعت چهار عصر روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد و تا ظهر روز جمعه ادامه دارد و با همکاری خیرین نیز برنامه‌ریزی لازم جهت توزیع ناهار در روز جمعه انجام شده است.

کاظمی‌نیا با بیان اینکه تمامی افراد امکان مشارکت در برگزاری مهمانی بزرگ غدیر را دارند، عنوان کرد: افرادی که مایل به دایر کردن موکب در این ویژه‌برنامه هستند می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۰۲۲۶۱۸۰۲ آمادگی خود را اعلام کنند تا جهت انجام هماهنگی‌های لازم با آن‌ها تماس گرفته شود همچنین شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۵۱۸۷۵۳۵ متعلق به بنیاد بین‌المللی غدیر آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت ۲ بعدازظهر روز پنج‌شنبه محدودیت‌های ترافیکی در خیابان کاشانی شهرکرد اعمال می‌شود و طی مدت برگزاری مهمانی بزرگ غدیر تردد خودروها تنها از مسیر شمالی این خیابان انجام خواهد شد، به شرکت‌کنندگان در جشن نیز توصیه می‌شود جهت جلوگیری از ازدحام خودروهای خود را با فاصله از محل برگزاری جشن قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha