• پنجشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402040804965
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل عنوان کرد:

اختصاص تسهیلات ۲۵ میلیاردی به پارک علم و فناوری استان اردبیل

اختصاص تسهیلات ۲۵ میلیاردی به پارک علم و فناوری استان اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه مشکل اصلی و اساسی پارک علم و فناوری استان کمبود فضای فیزیکی می باشد، اظهار کرد: استان اردبیل اولین استان در کشور است که تسهیلات ۲۵ میلیارد تومانی از محل بند "ب" جزء یک تبصره ۱۶ اختصاص پیدا کرد که شهریور سال جاری در اختیار پارک قرار خواهد گرفت.

یوسف عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پارک علم و فناوری به عنوان متصدی فناوری استان وظیفه حمایت از فناوران و نوآوران داخل پارک و بیرون از پارک را بر عهده دارد، افزود: اقدامات انجام شده در پارک علم و فناوری در راستای تسهیل گری شرکت های فناور و دانش بنیان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی ما در پارک علم و فناوری استان کمبود فضای فیزیکی است، تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل در ساختمان استیجاری فعالیت دارد.

عباسپور ضمن اشاره به اینکه استاندار و رئیس برنامه و بودجه استان ۱۰ درصد از اعتبارات تملک و دارایی استان در سال گذشته را در اختیار پارک علم و فناوری استان برای گسترش فضای فیزیکی قرار دادند، بیان کرد: ۶۸ میلیارد تومان جهت تکمیل زیرساختهای پارک مبادله کردیم که از آن مبلغ قریب پنجاه درصد تحقق پیدا کرد و در اختیار پارک قرار گرفت و در آخر تیر سالجاری بصورت کامل جذب خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: در حوزه جذب اعتبارات جزو سه دستگاه اجرایی استان هستیم که اعتبارات تخصیصی خود را جذب کردیم.

عباسپور ادامه داد: بزرگترین موفقیت پارک علم و فناوری استان کسب مجوز کمیسیون ماده ۲۳ بود که بر اساس آن دولت موظف شد در عرض سه سال آینده برای توسعه فضاهای پژوهشی و فناوری پارکهای استانهای اردبیل و ایلام اقداماتی را انجام دهد.

این مقام مسئول استان اضافه کرد: در آبان ۱۴۰۱ در جهت تسهیل گری و حمایت از فناوران استان از مسئولین و کارشناسان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور دعوت کردیم در پارک علم و فناوری استان مستقر شدند و تمامی شرکت ها را ویزیت و اعتبارات مورد نیاز آنها را مصوب کردند که از این محل قریب ۲۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان اختصاص پیدا کرد.

عباسپور بیان کرد: در طول هفته پژوهش در سال گذشته در محل برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری کشور، پارک علم و فناوری استان اردبیل توانست مبلغ ۲ میلیارد تومان برای ۴ شرکت دانش بنیان به منظور تجاری سازی محصولات فناورانه و نوآورانه آنها از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جذب کند و در اختیار این شرکتها قرار دهد.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه زمین ۵ هکتاری پارک علم و فناوری استان در شهرک الهیه برای توسعه فضای فیزیکی از جمله فضای اداری، فضای مرکز رشد، کارخانه های نوآوری و محل برج فناوری مکان یابی شده است، افزود: ۲۰ قطعه زمین در اختیار ۲۰ شرکت دانش بنیانی که به مرحله توانمندی و بلوغ رسیده اند به صورت ۹۹ ساله قرار خواهد گرفت و این در صورتی است که شرکت ها در کمترین زمان برای دایر کردن دفاتر تحقیق و توسعه خود اقدام کنند.

عباسپور اعلام کرد: موافقت نامه و مجوز طرح توجیهی شهرک علم و فناوری استان به مساحت ۳۵ هکتار پشت فرودگاه اردبیل و نزدیک ایستگاه راه آهن با نقشه های اجرایی آن اخذ شده و شرکتهای فعال در حوزه صنعتی در آنجا مستقر خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن اشاره به اینکه اولین استانی هستیم که تسهیلات به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از محل بند ب جزء یک تبصره ۱۶ اختصاص پیدا کرده، اظهار کرد: تا شهریور ماه سال جاری این اعتبار در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار خواهد گرفت.

عباسپور عنوان کرد: پیگیر اخذ تسهیلات بند ب جزء دو تبصره ۱۶ از محل استان می باشیم و در این مورد ۱۵۰ طرح خوداشتغالی با حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی کرده ایم.

وی ۱۵۰ میلیون تومان را برای شرکت های دانش بنیان ناکافی دانست و اشاره کرد: تسهیلات میلیاردی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان است و در این زمینه سقف تسهیلات کارفرمایی ۴ میلیارد تومان اعلام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ها برای پارک علم و فناورری در نظر گرفته شده است که بیش از یک و نیم برابر ظرفیت، متقاضی جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی به بانکهای عامل معرفی کرده ایم تا در صورت انصراف برخی، جایگزینی انجام شود.

عباسپور افزود: در اواخر سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۳۰ میلیارد تومان از محل ۱۰ درصد تملک دارایی استان به پروژه های عمرانی پارک اختصاص پیدا کرد و سه کارگاه پارک علم و فناوری در شهرک الهیه که از سال ۱۴۰۰ در حالت سکون بود، کاملاً فعال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha