• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1402040502645
  • خبرنگار : 30165

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم:

عوامل مختلفی در بیکاری فارغ‌التحصیلان نقش دارند/نمی‌توان همه مشکلات را گردن دانشگاه‌ها انداخت

عوامل مختلفی در بیکاری فارغ‌التحصیلان نقش دارند/نمی‌توان همه مشکلات را گردن دانشگاه‌ها انداخت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: در مورد موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان، عوامل مختلفی نقش دارد و نمی‌توان همه مشکلات را گردن دانشگاه انداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سعید سیف امروز در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور با بیان اینک‌ه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت روش‌های مختلفی دارد، گفت: هر یک از این روش‌ها جایگاه خود را خواهد داشت و هر یک از آن‌ها به صورت زنجیره به یکدیگر متصل هستند.

وی با بیان اینکه در مورد موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان، عوامل مختلفی وجود دارد و نمی‌توان همه مشکلات را گردن دانشگاه انداخت، گفت: برای مثال ما آمار بازار کار را از کجا باید داشته باشیم؟ اطلاعات را از کجا باید بگیریم؟ این آمار وجود ندارد و وزارتخانه دیگری باید این کار را انجام می‌دادند. پایش وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان را مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی انجام می‌دهد. 

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان این‌که موضوع رکود کسب و کار، موضوع مهمی است، خاطر نشان کرد: اگر در کسب و کار رکود وجود دارد، سرمایه‌گذاری وجود ندارد، رشد اقتصادی نداریم و فرصت کار از بین می‌رود؛ این را باید گردن کیفیت دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه انداخت؟ این خلط مباحث است. 

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های درسی ما باید به‌روز باشد و متناسب با بازار کار باشد، گفت: همه این‌ها به شرط آن است که بازار نیازهای خود را بگوید. همچنین باید انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشیم و مهارت‌های جدیدی را آموزش دهیم. 

سیف خاطر نشان کرد: از سه سال قبل تشکیل شورای مهارت‌افزایی به ریاست وزارت علوم تصویب شده است و الان این شورا در حال تشکیل است و بحث جهت‌دهی برنامه‌های درسی و مرتبط‌سازی آن‌ها با نیاز بازار در دست انجام است. 

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در مورد دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه‌ها، گفت: سالانه بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ دوره مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و بیش از ۳۲۸ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. 

وی ادامه داد: حدود ۵۱ مرکز مهارتی در دانشگاه‌ها تشکیل شده و این مراکز می‌توانند نقطه شروع خوبی برای فعالیت‌های دانشگاه در راستای آموزش مهارت‌محور باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha