• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402032717552
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم :

اولویت ما توجه به ارتقاء و زیرساخت امنیت سایبری دانشگاه‌ها است

اولویت ما توجه به ارتقاء و زیرساخت امنیت سایبری دانشگاه‌ها است

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: ما مقاوم‌سازی‌ها را انجام داده‌ایم و اولویت ما توجه به ارتقاء و زیرساخت امنیت سایبری دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایسنا، محمدهادی زاهدی طی نشست خبری که با محوریت همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مرکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: با توجه به تحولات اتفاق افتاده در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری‌های دیجیتال نیاز است در حوزه آموزش عالی نیز یک تشریک مساعی داشته باشیم. از این رو این همایش اولین همایش ملی است که 29 خرداد ماه سال جاری در سطح مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها باید حوزه پیشران دانشگاه باشد، ما به دنبال این هستیم از این ظرفیت در تحول دیجیتال نظام آموزش عالی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی این است که دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه دیجیتال حرکت کنند و ما باید این کار را از حوزه فناوری اطلاعات آغاز کنیم.

زاهدی به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: اولین محور با توجه به اولویت دولت، مجلس شورای اسلامی و اسناد بالادستی بحث اتصال پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی است که باید به پنجره ملی خدمات دولت متصل شود.

وی ادامه داد: همه دانشگاه‌های تابع وزارت علوم باید به پنجره واحد هوشمند دانشگاهی متصل شده و این پنجره به پنجره ملی خدمات دولت متصل شود.

زاهدی ادامه داد: دنیا در یک هجمه حملات سایبری قرار دارد، امروزه نوع جنگ دولت‌ها، جنگ نرم است، ما نیز در حوزه فناوری اطلاعات درگیر جنگ سایبری هستیم و دانشگاه‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. البته در دو سال گذشته دانشگاه‌ها در این حوزه کمترین آسیب را داشتند.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم ادامه داد: ما مقاوم‌سازی‌ها را انجام داده‌ایم و اولویت ما توجه به ارتقاء و زیرساخت امنیت سایبری دانشگاه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برای این همایش کار علمی انجام شده است و یکی از ضعف‌های ما در عرصه فناوری اطلاعات در وزارت علوم و دانشگاه‌ها این است که از خدمات هم بی‌اطلاع هستیم و این همایش باعث می‌شود دانشگاه‌ها از محصولات خود مطلع بوده و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

زاهدی ادامه داد: تارنمایی برای این همایش طراحی شده است به آدرس http://Itsec1402.msrt.ir که مدیران فناوری و اطلاعات دانشگاه‌ها در آنجا اطلاعات، محتوا و تجارب خود را بارگذاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از برگزاری نخستین همایش ملی آموزش عالی هوشمند با حضور وزیر علوم و وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیران فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور در ۲۹ خرداد ماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha