• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402032113594
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

وجود ۴۹ سمن زیست‌محیطی در ایلام

وجود ۴۹ سمن زیست‌محیطی در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد زیست محیطی در استان خبر داد و گفت: برخی از این سمن‌ها فعال نیستند.


"علیرضا محمدی" در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست تنها با ۱۶۰ نیرو به تنهایی نمی‌تواند به طور کامل حافظ محیط زیست باشد به همین دلیل اصحاب رسانه نقش کلیدی و اساسی دارند.
وی با بیان اینکه هر ساله از ۱۶ خرداد تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست معرفی شده و  هدف از این نامگذاری  ارزش محیط زیست و اهمیت حفظ آن است،  گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه شعار امسال نیز "نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" است، تصریح کرد: ۴ میلیون تن زباله پلاستیکی در ایران تولید می‌شود که این زباله وارد طبیعت می‌شود و  امید داریم روزی برسد دیگر کیسه پلاستیکی استفاده نکنیم. 
محمدی در خصوص برنامه‌های اجرایی در این هفته نیز گفت: پاکسازی محیط زیست در کلیه شهرستان‌ها در یک روز، برگزاری نقاشی برای کودکان، کارگاه اضطرار آلودگی هوا با حمایت ۱۱ دستگاه، ۱۰ کارگاه آموزشی زیست محیطی، دیدار با ائمه جمعه، سمینار زیست محیطی با همکاری دانشگاه آزاد و نفت از جمله برنامه‌های این هفته است.
وی افزود: ۴ منطقه حفاظت شده داریم. خیلی از اقدامات محیط زیست به صورت کمی قابل بیان نیست. یکی از مشکلات ما این است بسیاری از تلاش‌های محیط بانان در سرما و گرما به چشم نمی‌آید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: در بخش محیط زیست انسانی آزمایشگاه‌هایی را در دست داریم که مختص به خود ما است. همچنین ۸ ایستگاه سنجش آلودگی و گرد و خاک وجود دارد. در بخش آموزش نیز ۴۹ سازمان مردم نهاد زیست محیطی داریم که بعضی از آن‌ها فعال نیستند. بیشتر کارگاه‌های آموزشی توسط همین سازمان‌ها انجام می‌شود.
محمدی به تاسیس ۳ آزمایشگاه ایوان، چرداول و آبدانان اشاره کرد و گفت: معتقدیم آموزش هزینه نیست و یک نوع سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: در خصوص قانون هوای پاک در ابتدا ما به مدیرعامل یا مسئول یک اخطار می‌دهیم و بعد از مدت مقرر اگر به آن عمل نشد طبق قانون برخورد خواهیم کرد. در بحث برخورد و یا تعطیلی صنایع بزرگ نیز نیازمند فعالیت سایر نهادهای بزرگ کشوری هستیم.
محمدی تصریح کرد: آلودگی رودخانه چناره خارج از استان بود. با پیگیری‌های متعدد تصفیه‌خانه ایجاد و آلودگی دیگر وجود ندارد.

"مجید بیگلریان" مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در ارائه اخبار و رفع نگرانی‌ها و دادن هشدارها بسیار مهم است و در بخش فرهنگ‌سازی ممکن است امکانات بخش دولتی مناسب نباشد و نیازمند حضور رسانه‌ها هستیم.
مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: رسانه‌ها وظایف متعددی دارند و پل بین مردم و مسئولان هستند و  مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.
بیگلریان تصریح کرد: در مدیریت بحران اقدامات خوبی داشته‌ایم که یکی از آن‌ها بررسی پدیده‌ی طبیعی صدای زیرسطحی شهر سرابله بود. با توجه به تکرار صداها این موضوع پیگیری شد. جلسات کشوری در خصوص این موضوع برگزار شد. تا این لحظه ۴ اکیپ این موضوع را بررسی کرده‌اند. 
وی گفت: در خصوص نشست زمین روستای تلخاب در شهرستان بدره  هم قرار است ساکنین این روستا در جای دیگری اسکان داده شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha