• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032012079
  • خبرنگار : 50046

توزیع ۵۵ تن میوه در قالب طرح شجره طیبه بین نیازمندان کمیته امداد خراسان شمالی

توزیع ۵۵ تن میوه در قالب طرح شجره طیبه بین نیازمندان کمیته امداد خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: با مشارکت باغداران خیر خراسان شمالی در طرح شجره طیبه کمیته امداد، ۵۵ تن میوه بین نیازمندان استان توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد با اشاره به اینکه طرح شجره طیبه از طرح های ماندگار کمیته امداد و از باقیات و صالحات است، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۰۰ اصله درخت در قالب طرح شجره طیبه توسط باغداران خراسان شمالی جهت توزیع میوه بین نیازمندان وقف شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۵ تن میوه از درخت های وقف شده باغداران استان جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد، گفت: در خراسان شمالی ۵۳ باغدار در طرح شجره طیبه کمیته امداد مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: درختان سیب، گیلاس، هلو، پسته، بادام و گردو از جمله درخت های وقف شده در این طرح هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ﻃﺮح ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺎﻏﺪاران یک یا چند درخت را در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری کرده و ﺛﻤﺮه درﺧﺘﺎن را ﺑﺎ ﻧﯿﺖ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ دهند.

وی با اشاره به مشارکت گسترده باغداران استان در طرح شجره طیبه افزود: طرح شجره طیبه و پلاک‌کوبی به‌عنوان یک کار ابتکاری و خداپسندانه طی چند سال اخیر در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور آغاز و با استقبال خوبی از سوی باغداران و کشاورزان استان همچنان با قوت در حال اجرا است.

الهی راد ادامه داد: باغداران خیر و نیکوکار استان در صورت تمایل به مشارکت در این طرح خداپسندانه می توانند با مراجعه به دبیرخانه شورای زکات در شهرستان ها مستقر در کمیته امداد در این طرح ثبت نام کرده و یک یا چند درخت را وقف نیازمندان نمایند.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و مردمی منجر به ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: کمک به محرومین و نیازمندان از دستورات دین مبین اسلام است و همگان باید در این راستا به هر روشی که می توانند گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha