• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402031811671
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان:

تشخیص به موقع سرطان شانس بهبودی بیماری را افزایش می دهد

تشخیص به موقع سرطان شانس بهبودی بیماری را افزایش می دهد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به راه اندازی مرکز غربالگری سرطان جهاد دانشگاهی در رشت، گفت: اگر بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند، بیماری آن ها تشخیص داده و درمان به موقع انجام شود، شانس بهبود بیماری افزایش می یابد.

دکتر حمیدرضا مسکنی امروز در دیدار با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، با اشاره به اهمیت حمایت دانشگاه علوم پزشکی از مرکز پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های غیر واگیر و سرطان سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در شهرستان رشت، بیان کرد: امیدواریم این مرکز به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی سرطان در استان شناخته شود و در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیماران سرطانی، به ویژه بانوان موفق باشد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در گیلان برای دایر شدن مرکز مذکور، عنوان کرد: این پروژه بزرگ در شرایط حساس می تواند اثرات مثبت بسیاری در ارتقای سلامت جامعه و کاهش شیوع بیماری های سرطانی داشته باشد و اگر بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند، بیماری آن ها تشخیص داده و درمان به موقع انجام شود، شانس بهبود بیماری افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در ادامه به ارتقای کیفیت خدمات سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته و با کیفیت، می تواند به ارتقای کیفیت خدمات سلامت برای بیماران سرطانی کمک کند و اگر بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند، به موقع تشخیص داده شوند درمان به موقع انجام می شود که این فرایند می تواند به کاهش هزینه های درمان بیماران سرطانی کمک کند؛ این در حالی است که در صورت عدم درمان به موقع، هر بیمار هزینه های درمان بالاتری دارد.

مسکنی یکی از اهداف سازمان جهاد دانشگاهی استان را افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به بیماری های سرطانی برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام، می تواند به افزایش آگاهی جامعه درباره سرطان های شایع بانوان و روش های پیشگیری و درمان آن کمک کند.

وی یادآور شد: در فاز نخست تجهیزات مربوط به مرکز خدمات درمانی سرطانی برای بانوان شامل تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه های ماموگرافی، سونوگرافی و تصویربرداری و تجهیزات فضای مخصوص می باشد که از نظر مجموعه، فضای فیزیکی استانداردی که علوم پزشکی در اختیار سازمان جهاد دانشگاهی قرار داده در کنار تجهیزات با استفاده از فناوری های پیشرفته و با کیفیت بالا، به منظور تشخیص، درمان و پیشگیری بیماران سرطانی، بسیار ارزشمند و یاری دهنده است.

دکتر عقیل قلی پور، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز، با تاکید بر لزوم همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در گیلان و سایر نهادهای پزشکی و درمانی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با اهداف پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی کند که رضایت عموم و بهبود وضعیت بهداشتی و سلامتی استان را به همراه دارد و خدمات موثری برای کاهش ریسک سرطان به خصوص مربوط به بانوان در جامعه را ارائه می دهد. این برنامه ها می توانند شامل آموزش درباره عوامل خطر و روش های پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان و ارائه خدمات حمایتی باشند.

وی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که همکاری و مشارکت فی مابین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات پزشکی و درمانی برای بیماران سرطانی کمک کند.

به گزارش ایسنا، این نشست پیرو دریافت موافقت اصولی مرکز پیشگیری، غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری های غیر واگیر و سرطان و لزوم برنامه ریزی های مقرر برای راه اندازی فضای فیزیکی استاندارد و تعامل بین سازمان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص فاز نخست پروژه در راستای تجهیزات و تفاهم نامه فی مابین دو دستگاه برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha