• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402030201607
  • خبرنگار : 50618

به مناسبت هفته میراث فرهنگی

نمایشگاه آثار تاریخی زرین و سیمین در موزه بابل افتتاح شد

نمایشگاه آثار تاریخی زرین و سیمین در موزه بابل افتتاح شد

ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه نمایشگاه موقت آثار تاریخی یکی از برنامه‌هایی است که در راستای معرفی و توسعه جاذبه‌های استان برگزار شده‌است، گفت: امیدواریم نسل امروز با حضور در این نمایشگاه و دیدن آثار منطقه، با مهارت و هنر گذشتگان خود آشنا شوند.

صادق برزگر در افتتاحیه نمایشگاه موقت منتخب آثار تاریخی زرین و سیمین مازندران در شهرستان بابل، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی انتقال اشیاء از موزه ملی به موزه تاریخ بابل در قالب نمایشگاه موقت بود، این اشیاء از کلاردشت، ساری و قائم‌شهر کشف شدند و از این تعداد، ۶ اشیاء از موزه ملی و ۴ اشیاء از مخزن استان به امانت در اختیار این موزه قرار گرفته‌اند.

مهدی عابدینی عراقی معاون میراث اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آثار فرهنگی تاریخی، اشیاء و بقایای مادی برجای مانده از انسان کهن در هر تمدن مبین توانایی انسان‌ها در فناوری و درک از هنر است.

نمایشگاه آثار تاریخی زرین و سیمین در موزه بابل افتتاح شد

 وی گفت: به بهانه هفته میراث فرهنگی تولیدات فاخر مردمان این خطه در قالب مصنوعات زرین و سیمین به مدت یک ماه در اختیار استان مازندران قرار گرفت تا این وجه از درک و توانایی این مردم، از پس هزاره‌ها برای نسل امروز به تماشا گذاشته شود.

وی درخصوص شیوه گزینش آثار اظهار کرد: آثار به نمایش گذاشته، منتخب همکاران ما در موزه ملی بود و ۶ اثر در تنوع سیمین و زرین از طرف موزه ملی به موزه تاریخ شهر بابل (گنجینه بابل) با رعایت تشریفات، ضوابط و تمهیدات قانونی و امنیتی به امانت داده‌شد.

عابدینی عراقی با بیان این که برگزاری نمایشگاه موقت آثار تاریخی روالی معمول در تمامی کشورها است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه موقت در قالب تعامل، بین کشورهای مختلف و شهرهای کشورها با هدف آشناسازی و تسهیل آگاهی‌رسانی به نسل امروز انجام می‌شود تا به این شیوه، انتقال فرهنگ، دانش و تمدن گذشته به نسل امروز انجام شود.

نمایشگاه آثار تاریخی زرین و سیمین در موزه بابل افتتاح شد

وی افزود: آگاه‌سازی نسل امروز از توانمندی نسل گذشته یک ضرورت به شمار می‌آید. نسل‌های پیشین مسیری طولانی از معدن‌کاوی و معدن‌شناسی تا پروسه کشف اتفاقی طلا به‌عنوان فلزی که زنگ نمی‌زند را طی کرد تا امروز اثری فاخر مانند جام کلاردشت در مقابل چشمان ما قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha