• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403073023543
  • خبرنگار : 50377

در یکصد و دومین جلسه شورای شهر ساری

سیدحسن احمدی شهردار ساری شد

سیدحسن احمدی شهردار ساری شد

ایسنا/مازندران یک‌صد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با دستور کار انتخاب شهردار در حالی برگزار شد که سه نفر برای سکانداری شهرداری ساری داوطلب شدند. که در نهایت سیدحسن احمدی سقندیکلایی با ۷ رای، سومین شهردار منتخب ششمین دوره شورای شهر شد.

یکصد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری ۳۰ مهر به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه در صحن شورای شهر برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس ششمین دوره شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور کار جلسه صد و دوم، اظهار کرد: شهادت فرمانده مقاومت فلسطین یحیی سنوار را محکوم می‌کنیم و قطعاً خون مطهر شهداء نابودی رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.

وی افزود: جلسه گذشته که با حضور استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس برگزار شد بر تشکیل کمیته حقوقی برای حل مشکلات شهر ساری تاکید شد.

رئیس شورای شهر ساری افزود: تعویق دوماهه  در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری موجبات مشکلات عدیده‌ای را فراهم آورده است.

این مسئول ادامه داد: طبق تبصره ماده ۷۳ در صورت برکناری شهردار می‌بایست انتخاب شهردار ظرف سه ماه صورت گیرد لذا با توجه به شرایط موجود قصد داریم تا زودتر این موضوع تعیین‌تکلیف و مشکلات موجود به حداقل برسد.

سیدحسن احمدی شهردار ساری شد

شعبانی اعلام کرد: امید می‌رود با انتخابی درست شاهد بهبود شرایط و حل چالش‌ها با مدیریت شهری جدید باشیم.

سیدحسین یوسفی نائب رئیس شورای شهر ساری نیز گفت: نخستین دستور کار جلسه را بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کاندیداهای مدیریت شهری ساری است.

وی افزود: بر اساس نامه‌های ارسالی، سید رحمان میرشجاعی در نامه‌ای سبحان بخشی، سبحان بخشی در نامه‌ای موسی خلیلی و حسین وریجی در نامه‌ای سیدحسن احمدی سقندکلایی را برای این سمت پیشنهاد کردند.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: بر این اساس سبحان بخشی، موسی خلیلی و سیدحسن احمدی سقندکلایی باید نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

سیدحسن احمدی شهردار ساری شد

این مسئول ادامه داد: اکنون با توجه به مدت باقیمانده دیگر فرصت نیست تا نامزدها به بیان برنامه بپردازند بلکه باید شورا برنامه دهد و شهردار اجرا کند.

یوسفی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه کنونی پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری است و شهردار باید توانایی پرداخت حقوق را داشته باشد.

سید حسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری و نامزد انتخاب سمت شهرداری، به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: باید دید چه بلایی سر ساری آمده است که این همه مشکل مدیریت شهری مواجه هستیم.

وی افزود: ساری در یک دوره عملگرایی به سمت رشد در مسیر قلمرو جغرافیایی، عمرانی و زیباسازی حرکت کرد و پس از دوران عملگرایی، شهرداری نتوانست از پس بدهی‌های پیمانکاران بر بیاید.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ماحصل این اتفاق، اجرای احکام دادگستری و بدهی بزرگی بر دوش شهرداری ساری شد.

این عضو شورای شهر که در این جلسه به عنوان کاندیدای انتخاب شهردار است؛ اظهار کرد: برای رفع مشکلات در شهرداری ساری باید تولید سرمایه، کم کردن هزینه، دادن ارزش افزوده و جذب سرمایه اجتماعی انجام شود.

وی افزود: بازخرید برخی از پرسنل نیز می‌تواند در حل مشکلات مالی در پرداخت حقوق مفید فایده باشد.

عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: امروز در میان مردم، سازندگان و پیمانکاران، اعتماد به شهرداری به عنوان سرمایه‌های اجتماعی وجود ندارد.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه دادن تنفس به بدهکاران شهرداری یک اصل مهم است که تاکنون اتفاق نیفتاده، گفت: توسعه سرمایه‌گذاری، حضور هفتگی شهردار در میان مردم، برگزاری میز خدمت، ملاحظه در ضرایب کمیسیون ماده ۱۰، استفاده حداکثری از اموال شهرداری، توسعه بلندمرتبه‌سازی در شهر، اقدامات مفید برای بهبود شرایط موجود و برون‌رفت از چالش‌های کنونی، واگذاری برخی پارک‌ها به بانک‌های متقاضی جهت احداث بانک‌، است.

حسن احمدی افزود: پارک‌های شمس و دامادی نقاطی است که می‌توان با ساخت بانک و فروش به بانک شهر به یک درآمد بزرگ رسید.

عضو شورای شهر ساری یادآور شد: باید ساری به سمتی حرکت کند که به قطب صنعت گردشکری استان تبدیل و به بهره‌وری برسد.

این کاندیدای سمت شهرداری ساری گفت: کم‌شدن هزینه‌های شهرداری باید به جای فشار بر افزایش درآمد در اولویت قرار گیرد که برخی از هزینه‌ها شامل حقوق و اقساط و برخی هزینه‌های تحمیلی نظیر بدهی بابت زباله، تامین اجتماعی و اجرای احکام است.

احمدی سقندکلایی اظهار کرد: زباله‌سوز شهر ساری باید در اسرع وقت راه‌اندازی شود که قطعاً هزینه تحمیلی زباله کنار خواهد رفت.

سبحان بخشی عضو شورای شهر ساری و کاندیدای سمت شهرداری نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: جا دارد از شهامت سیدحسن احمدی سقندکلایی برای پذیرفتن سمت شهرداری تجلیل کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

سیدحسن احمدی شهردار ساری شد

وی با بیان اینکه بنده به شخصه به هیچ عنوان به احمدی سقندکلایی رای نمی‌دهم، افزود: براساس قانون برای شهردار شدن باید هفت سال مدیریت میانی داشته باشند.

در پایان جلسه با انصراف سبحان بخشی عضو شورای شهر، رای گیری میان ۲ کاندیدای نهایی سمت شهردار ساری انجام شد که سیدحسن احمدی با ۷ رای بعنوان شهردار منتخب ساری برگزیده شد و موسی خلیلی ۲ رای از اعضای ششمین دوره شورای شهرگرفت.

به گزارش ایسنا، محمدحسین قبادی به مدت ۱۸ ماه شهردار ساری بود که در ۱۸ مهر ۱۴۰۳ با هفت رای استیضاح شد و مرتضی بربسته با ۶ رای اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست انتخاب شد. بعد از ۱۲ روز حسن احمدی سقندیکلایی به عنوان شهردار ساری انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha