• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402030100744
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

می توان زنجیره ارزش تولیدات ایران و روسیه را تکمیل کرد

می توان زنجیره ارزش تولیدات ایران و روسیه را تکمیل کرد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: برای برداشتن یک گام بلند اقتصادی ارزشمند توسعه روابط اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات دو کشور نیاز است.

دکتر فرزاد مخلص الائمه اول خردادماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی که با حضور وزیر توسعه اقتصادی استان تور روسیه برگزار شد اظهار کرد: برای تحقق رشد تولید به عنوان فرمان سال ۱۴۰۲، توسعه تبادلات خارجی و دیپلماسی اقتصادی در کشور و استان مرکزی یکی از راه های موثر است و باید رشد تولید را در استان مرکزی به عنوان مهد صنعت کشور، شتاب دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار دو موضوع مطرح شد، افزود: ابتدا باید یک تفاهم در سطح استانداران دو استان داشته باشیم و سپس یک تفاهم نامه جهت تعیین نقشه راه بین دو بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو استان منعقد شود و فعالان اقتصادی دو استان مسیر همکاری جزئی و دقیق و روشنی داشته باشند.

مخلص الائمه تصریح کرد: علاوه بر واردات و صادرات مرسوم که بین ایران و روسیه وجود دارد، می توان برای برداشتن یک گام بلند اقتصادی ارزشمند، توسعه روابط اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات دو کشور را رقم زد و به جای صادرات و واردات داشته ها، ارزش تولیدات را افزایش دهیم و حتی بین دو استان نمایندگی ایجاد شود تا فعالیت ها به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر سوق یابد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس سازمان صمت استان مرکزی با بیان اینکه این سفر به درخواست روس ها صورت گرفته است، گفت: استان تِوِر روسیه در حوزه ساخت واگن مسافری فعالیت های گسترده ای دارد و هیات روسی امروز علاقه مند بودند که از شرکت واگن پارس مپنا بازدیدی داشته باشند که صورت گرفت و دور دوم مذاکرات نیز انجام می گیرد.

وی با اشاره به بازدید از پتروشیمی شازند، گفت: در این بازدید مذاکرات همکاری صورت گرفت و با توجه به کوتاه بودن این سفر، دور بعدی مذاکرات پیگیری می شود تا قرارداد همکاری منعقد شود.

جودکی تصریح کرد: این سفر به منظور ارائه ظرفیت استان تِوِر و نیازمندی های این استان صورت گرفت و استان مرکزی و تِوِر می توانند شرکای تجاری خوبی با هم باشند.

وی اضافه کرد: استان تِوِر حدفاصل سن پطرزبورگ و مسکو است و با توجه به نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) به استان مرکزی، می توان توسعه مراودات را بین این دو استان رقم زد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از فعالین اقتصادی استان مرکزی ظرفیت های مشترک جهت همکاری با استان تور روسیه را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha