• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402021206905
  • خبرنگار : 71573

«یاری‌گری‌های منطق به اندیشه‌ورزی» منتشر شد

«یاری‌گری‌های منطق به اندیشه‌ورزی» منتشر شد

«یاری‌گری‌های منطق به اندیشه‌ورزی» نوشته محمدعلی نویدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۱۹۰ صفحه و در انتشارات دایره دانش راهی بازار کتاب شده است

در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب می‌خوانیم: "تاریخ و تبار و پیشینه منطق و نسبت آن با زندگی و انسان به قدمت پیدایش انسان و زندگی خردمندانه او می‌رسد. یکی از اصیل‌ترین و مهمترین خواست‌ها و آرمان‌های انسان اندیشه‌ورز و کنشگر، رفتار و کنش منطقی او بوده است. منطق، با نظم و ترتیب و قاعده و قاعده‌مندی فکر و اندیشیدن از یک سو، و انتظام و انسجام عمل و تولید اثر از جانب دیگر ربط دارد. منطق سیر تحول و تطور و فراز و نشیب فراوانی داشته است و البته خواهد داشت.

ظهور انواع و اقسام منطق، منطق قدیم و صوری، منطق جدید و صورت، منطق فازی و ریاضی، منطق کانتی و منطق دیالکتیک و سایر اقسام منطق، گواه و شاهد واقعی و عینی این سیر رشد و بالندگی منطق است؛ لیکن، تلاش برای کندوکاو و کاوش در نسبت منطق و زندگی و چگونگی اثربخشی و بهره‌مندی از منطق موضوع و مقوله جدیدی است که در این کتاب بدان پرداخته شده است.

چرا منطق در زندگی انسان یک ضرورت و فضیلت است؟

اثر محتوایی مفاهیم منطقی را چگونه می‌توان در قلمرو زندگی کاربردی کرد؟

و مهمترین کار منطق آموزش استدلال و برهان‌آوری و اندیشه‌ورزی دقیق است، این کار بی‌بدیل یعنی آموزش و تمرین و کاربرد استدلال چگونه ممکن است؟

این کتاب در سه فصل پژوهش و تدوین و تألیف شده است: ۱- در باب ضرورت و فضیلت منطق. ۲- اهمیت و نقش مفاهیم و تعاریف در فهم منطقی. ۳- استدلال اساس منطق و بنیاد اندیشه‌ورزی و زندگی اصیل انسان.

این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به اندیشه و اندیشه‌ورزی، شاید نافع آید. البته برای عموم کسانی که می‌خواهند منطقی فکر کنند و منطقی زندگی کنند، نافع است. این کتاب در ادامه و سلسله آثار تفکر اثربخش به پژوهش و نگارش در آمده است. در این کتاب پیشنهادات کاربردی منطقی برای نظام آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده و امیدوار عرضه شده است."

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha