• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402021106515
  • خبرنگار : 71658

طرح آلمان برای ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی

طرح آلمان برای ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی

انجام سفرهای نامحدود داخلی در آلمان با خرید اشتراک ماهانه‌ ۴۹ یورویی امکانی است که دولت این کشور از دوم مه سال جاری میلادی (۲۰۲۳) برای شهروندان فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، "دویچلند تیکت" دسترسی نامحدود به اتوبوس‌ها، متروها، قطارهای محلی و منطقه‌ای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم می‌کند و تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع‌السیر است.

با اینکه از این امکان مسافرتی جدید به عنوان تحولی مهم یاد شده اما سوال‌ها و تردیدهایی را در خصوص هزینه و اثربخشی بالقوه چنین پروژه‌ای مطرح کرده است.

دولت آلمان با این ابتکار قصد دارد از شهروندان در مواجهه با تورم، حمایت و همزمان استفاده از حمل و نقل عمومی و کم‌آلاینده را در این کشور ترویج کند.

با این حال خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است که اطمینان از موفقیت این پروژه با توجه به هزینه آن هنوز در هاله‌ای از ابهام است. این در حالیست که "فولکروایزینگ"، وزیر حمل و نقل آلمان از این پروژه به عنوان مهمترین اصلاحات حمل و نقل در تاریخ کشورش یاد کرده و یک فعال محیط زیست نیز آن را انقلاب راه‌آهن خوانده است.

انجمن پیمانکاران حمل و نقل عمومی آلمان انتظار دارد که دست کم ۱۶ میلیون مشترک جدید در این کشور ۸۴ میلیون نفری به جمع مشتریان اضافه شود.

در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار بلیت ۴۹ یورویی در آلمان به متقاضیان فروخته شده است، این تعداد بدون احتساب کاربرانی است که اشتراک عادی خود را به دویچلند تیکت تبدیل کرده اند.

چگونگی تأمین مالی پروژه یاد شده طی ماه‌های گذشته به موضوع اصلی بسیاری از بحث‌ها و گفتگوها در آلمان تبدیل شده بود؛ مسئله‌ای که راه اندازی بلیط و اشتراک ۴۹ یورویی را اندکی به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در عین حال مخارج مرتبط با سیستم حمل و نقل آلمان به ویژه هزینه راه‌اندازی این طرح صدای بسیاری از منتقدان را درآورده است. به گفته یکی از نمایندگان، این هزینه باید برای بهبود و نوسازی زیرساخت‌های راه‌آهن مصرف می‌شد.

بنا به این گزارش، شبکه ریلی حمل و نقل آلمان در حال پیر و فرسوده شدن است و نیاز به سرمایه گذاری سالانه به میزان ۸.۶ میلیارد یورو در طول دهه آینده دارد. شلوغی قطارها، تأخیرها، اشکالات فنی از جمله مسائلی است که این شبکه ریلی طی سال‌های اخیر با آن دست به گریبان بوده است. در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است که تنها ۶۵.۲ درصد از قطارهای مسافت طولانی در سال گذشته میلادی به موقع به مقصد رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha