• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402011908464
  • خبرنگار : 71477

آمریکا و کره‌جنوبی همکاری‌ها در مورد کره‌شمالی را تقویت می‌کنند

آمریکا و کره‌جنوبی همکاری‌ها در مورد کره‌شمالی را تقویت می‌کنند

در یکی از گزارش‌های کنگره‌ای آمریکا آمده است، آمریکا و کره جنوبی همکاری خود را برای برخورد با مسائل مختلف از جمله کره شمالی تقویت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این گزارش که توسط سرویس تحقیقات کنگره‌ای آمریکا تهیه و منتشر شده، تاکید کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یول، همتای او از کره جنوبی‌ همچنین به دنبال توسعه همکاری چندجانبه کشورهایشان با ژاپن برای مهار تشدید تحرکات کره شمالی هستند.

در این گزارش آمده است: جو بایدن و یون سوک یول با ایجاد همکاری نزدیک‌تر در مورد سیاست اتخاذی نسبت به کره شمالی از طریق مانورهای نظامی و گسترش همکاری‌های سه جانبه با ژاپن، از همسویی استراتژیک بیشتر آمریکا و کره‌ جنوبی بهره برده‌اند.

این گزارش تازه‌ترین نسخه به‌روزرسانی شده گزارش سرویس تحقیقات کنگره‌ای در مورد روابط آمریکا-کره جنوبی است که پیش از سفر برنامه‌ریزی شده یون سوک یول به واشنگتن در اواخر ماه جاری میلادی منتشر شده است.

رئیس جمهور کره جنوبی قرار است ۲۴ آوریل وارد واشنگتن شود و نخستین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که از سال ۲۰۱۱ میلادی به آمریکا سفری رسمی می‌کند. وی همچنین قرار است ۲۷ آوریل در جلسه مشترک کنگره آمریکا سخنرانی کند و نخستین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که از سال ۲۰۱۳ میلادی چنین کاری انجام می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است، آمریکا و کره جنوبی تحت ریاست جمهوری یون سوک یول بیش از پیش در بسیاری از دورنماهای سیاسی با یکدیگر همسو شده‌اند.  

در این گزارش آمده است: یون سوک یول که از مه سال ۲۰۲۲ میلادی زمام امور کره جنوبی را در دست گرفته، تلاش می‌کند تا با ارتقا وجهه خود فراتر از شبه جزیره کره و تبدیل شدن به یک شریک فعال‌تر در استراتژی اقیانوس آرام-هند آمریکا، کشورش را به یک "کشور محوری جهانی" تبدیل کند. کره جنوبی برای نخستین بار سال گذشته استراتژی اقیانوس آرام-هند خود را منتشر کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: علی‌رغم افزایش این همسویی، رویکرد کره جنوبی نسبت به چین کمتر از آمریکا تقابلی است و اصطکاک اقتصادی آمریکا-کره جنوبی به خاطر شکایت‌های سئول از بندهای مربوط به وسایل الکترونیکی قانون کاهش تورم سال ۲۰۲۲ آمریکا افزایش یافته است.

براساس این گزارش، با این حال آمریکا و کره جنوبی وقتی موضوع به کره شمالی می‌رسد، با یکدیگر بسیار همسو هستند.

در این گزارش آمده است: در حالی که دولت قبلی کره جنوبی بر دیپلماسی با کره شمالی تاکید داشت، یون و بایدن بر بازدارندگی تاکید دارند. این دو کشور رایزنی در سطح عالی را در مورد بازدارندگی‌ها گسترده مجددا فعال کرده‌اند، در حالی که آمریکا استقرار تجهیزات استراتژیک از جمله جنگنده‌های رادارگریز را در این منطقه افزایش داده است. علاوه بر این اقدامات، این دو کشور به پیونگ‌یانگ اعطای کمک‌های بشردوستانه بی‌قید و شرط را پیشنهاد داده‌اند و یون یوک یول متعهد شده که اگر کره شمالی روند واقعی و اساسی خلع تسلیحات اتمی را آغاز کند، کمک‌های اقتصادی در مقیاس بزرگی را برای این کشور فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha