سیدعلیرضا موسوی نژاد در خصوص راههای عملیاتی سازی شعار سال، در گفتوگو با ایسنا گفت: خدمت بی منت به آینده سازان انقلاب اسلامی و توانمندسازی فکری، حرفهای، عقیدتی و علمی آنان بالا ترین عبادت در قاموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی برمبنای سند تحول بنیادین است.
وی بیان کرد: تربیت نیروی انسانی کیفی، ماهر، مومن، متعهد، توانمند و مهارت محور در مدارس، زمینه ساز افزایش تولید و مهار تورم است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: قلمرو ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفهای ناظر بر رشد تواناییهای متربیان در تدبیر امر معاش مبتنی بر درک و فهم مسائل اقتصادی مهارت حرفهای، التزام به اخلاق حرفهای، توان کارآفرینی، پرهیز از بطالت و بیکاری، رعایت بهرهوری، تلاش بهمنظور حفظ و توسعه ثروت، اهتمام به بسط عدالت اقتصادی، مراعات قوانین کسبوکار و احکام معاملات و التزام به اخلاق و ارزشها در روابط اقتصادی است.
موسوی نژاد ادامه داد: مهار تورم و رشد تولید کاملا به یکدیگر وابسته هستند و یکی از ریشههای تورم عدم تناسب عرضه و تقاضا بوده و اصلیترین روش ایجاد تناسب رشد تولید است.
وی با بیان اینکه اگر تولید به اندازه کافی باشد ریشههای تورم سوزانده خواهد شد، افزود: برای این امر طبقات مختلف مردمی باید ورود کرده و در بخشهای متفاوتی از صنعت و واحدهای تولیدی سرمایه گذاری انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش با مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در حوزههای مختلف، نقش مهمی در رشد اقتصادی و مهار تورم ایفا میکند و در واقع تربیت اقتصادی در تلاقی با رشتههای اقتصاد، مدیریت مالی بهعنوان محتوا، دانش تعلیموتربیت (علوم تربیتی) و روانشناسی، بهخصوص روانشناسی رشد، قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: سند تحول بنیادین بر تقویت «ساحت تربیت اقتصادی و حرفهای» دانش آموزان در مدارس تاکید دارد و در واقع باید نسل آیندهساز کشور را بهگونهای آموزش داده و تربیت کنیم که با درک مفاهیم اقتصادی در چارچوب نظام معیار اسلامی، از طریق مصرف بهینه و دوری از اسراف و تبذیر و با رعایت وجدان، عدالت و انصاف در روابط با دیگران، کار و تلاش، روحیه انقلابی و جهادی، کارآفرینی، قناعت و انضباط مالی، در فعالیتهای اقتصادی در مقیاس خانوادگی، ملی و جهانی مشارکت کنند.
انتهای پیام
نظرات