• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122215785
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خبر داد:

توزیع ۱۷ هزار تن جو در لرستان

توزیع ۱۷ هزار تن جو در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان از خرید و ذخیره‌سازی ۳۷ هزار تن جو در استان خبر داد.

علی حسن فرج زاده در نشست با خبرنگاران که امروز ۲۲ اسفندماه در اداره‌کل امور پشتیبانی امور دام لرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۳۷ هزار تن جو خریداری و وارد استان شده که ۱۷ هزار تن توزیع شده و موجودی انبار حداقل ۲۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: امسال نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تن کشتار مرغ در داخل استان داشته‌ایم و به‌منظور حمایت از مرغداران استان دولت با قیمت ۶۵ هزار تومان، مرغ را از مرغداران خریداری و منجمد کرده است، و در ادامه به ذخیره‌سازی و توزیع مرغ در استان اقدام شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان خاطرنشان کرد: مرغ ۶۵ هزار تومان، با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عمده توزیع قرار گرفته است که ولت بابت هر کیلوگرم مرغ منجمد، ۲۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.

فرج‌زاده با بیان اینکه همچنین در راستای حمایت از دامداران استان، از تیرماه تا اواخر مهرماه حدود ۴۵۰ تن دام سبک و سنگین در استان کشتار شده است، بیان کرد: قیمت خرید لاشه از دامدار حدود ۲۲۰ هزار تومان بود، اما گوشتی که منجمد شده حداکثر با قیمت ۱۴۸ هزار تومان در اختیار مراکز عمده توزیع قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: با این اوصاف دولت به ازای هر کیلوگرم گوشت حدود ۷۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان ادامه داد: امسال نزدیک به هزار تن گوشت توزیع شده که از طریق معاونت اقتصادی استانداری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته و مجوز نزدیک به ۵۰۰ تن واردات گوشت قرمز منجمد به استان صادر شده است.

فرج‌زاده اظهار کرد: امروز نیز جلسه‌ای در راستای تأمین گوشت داشتیم تا بتوانیم حتی گوشت گرم را نیز وارد استان کنیم.

وی تصریح کرد: امسال چهار هزار و ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران خریداری شد و حدود دو هزار و ۵۰۰ تن آن را ذخیره‌سازی کرده‌ایم و دو هزار تن نیز به خارج از استان منتقل شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان با بیان اینکه در رابطه با ذخیره‌سازی گوشت مرغ لرستان هیچ‌گونه مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر نیز توزیع گوشت مرغ منجمد در استان را شروع شده است و تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع نهاده‌های دامی و فرآورده‌های پروتئینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام گرفت.

فرج زاده با بیان اینکه نهادهای دامی شامل ذرت، کنجاله سویا و جو است، فرآورده‌های پروتئینی نیز شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد است، ادامه داد: این نهاده‌ها و فرآورده‌ها یا در داخل و یا از طریق واردات به کشور، تأمین می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha