• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401121612141
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

شناسایی ۳۸۶۶ بیمار سرطانی و صعب العلاج در خراسان شمالی

شناسایی ۳۸۶۶ بیمار سرطانی و صعب العلاج در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون ۳ هزار و ۸۶۶ بیمار سرطانی، خاص و صعب العلاج در استان ثبت و شناسایی شده اند، اعلام کرد: این بیماران از خدمات ویژه حمایتی و درمان بهره‌مند می‌شوند.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه  ۲ هزار و ۵۹۶ مورد از این تعداد بیماران سرطانی، هزار و ۹۴ مورد بیماران خاص و ۱۷۶ مورد نیز بیماران صعب العلاج هستند، افزود: بیماران سرطانی استان خدمات درمانی مناسب را در قطب درمان سرطان استان (بیمارستان امام (ع)) به صورت کاملا رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به این بیماران خدمات رایگان درمانی ارائه می‌شود، اظهار کرد: بیماران سرطانی خدمات شیمی درمانی، پرتو درمانی و خدمات پاراکلینیکی را در بیمارستان امام علی (ع) رایگان دریافت می‌کنند.

مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۰ درصد داروهای این بیماران، تحت پوشش‌های بیمه‌ای بوده و رایگان است، ادامه داد: ۱۰ درصد سهم بیماران نیز اگر خارج از استطاعت آن‌ها باشد، شامل تخفیف‌های معاونت غذا و دارو و بخش مددکاری معاونت درمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات رایگان متعددی از سوی معاونت درمان به بیماران خاص ارائه می‌شود، افزود: صدور دفترچه بیماران خاص نیز برای این بیماران انجام می‌شود و پس از شناسایی، بیمار توسط پزشک معالج به معاونت درمان، ارجاع و سپس برای فرآیند صدور دفترچه بیماران خاص به بیمه معرفی می‌شود.

فرشاد با اشاره به خدماتی که توسط این دفترچه به بیماران خاص ارائه می‌شود، ادامه داد: خدمات قابل ارائه بسته به نوع بیماری متغیر است اما می توان به انجام دیالیز در طول هفته برای بیماران دیالیزی، دریافت خون و داروی ایرانی رایگان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، اقدامات پاراکلینیک رایگان یک یا دو بار در سال، دیالیز رایگان، ویزیت و برخی خدمات رایگان دیگر در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha