• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401121410062
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد

ضرورت ایجاد سازوکارهای استفاده از تجربیات بازنشستگان دانشگاهی

ضرورت ایجاد سازوکارهای استفاده از تجربیات بازنشستگان دانشگاهی

رئیس دانشگاه تهران بر ضرورت ایجاد سازوکارهای استفاده از تجربیات بازنشستگاه در دانشگاه تاکید کرد و گفت: شایسته است مجموعه‌ای جامع برای مستند کردن تجربیات همکاران بازنشسته بوسیله شبکه دانشگاه تهران تهیه شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در آئین تجلیل از بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دانشگاه تهران که در محل تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، گفت:بازنشستگان همچنان تاج سر همه ما به عنوان عضو خانواده دانشگاه تهران هستید و خواهید بود و به یکایک شما افتخار می‌کنیم. دانشگاه تهران همچنان خانه شما است و باید فضایی باشد که دائماً در دانشگاه در رفت‌وآمد باشید.

رئیس دانشگاه تهران افزود: اعتقاد دارم پیشکسوتان و بازنشستگان می‌توانند همچنان در فرصت‌های مختلف منشأ آثار ارزشمندی در دانشگاه تهران باشند و از تجربیات گرانبهای آنها استفاده شود. در برخی مواقع هیچ کسی به اندازه پیشکسوتان و بازنشستگان نمی‌تواند مشورت دهد و کمک کند. البته در این زمینه لازم است گام‌های عملی برداشته شود و سازوکارهای اجرایی و قانونی در زمینه استفاده از این سرمایه ارزشمند فراهم گردد.

وی همچنین از برنامه شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران در زمینه تدوین تجربیات یکایک پیشکسوتان و اعضای باسابقه دانشگاه تهران و به تصویر کشیدن تاریخ دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید دارند، این است که نباید تجربه گذشتگان را فراموش کرد. بنابراین شایسته است مجموعه‌ای جامع برای مستند کردن تجربیات همکاران بازنشسته بوسیله شبکه دانشگاه تهران تهیه شود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه بازنشستگی یک فرآیند عادی است که برای همه اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: برخی اوقات کلیدواژه‌هایی نظیر «بازنشستگی اجباری» استفاده می‌ شود و سوال می‌شود که اصلاً چرا اساتید باید بازنشسته شوند. این اطمینان را به شما می‌دهم که هیچ یک از اعضای دانشگاه تهران بر خلاف قوانین و مقررات در دانشگاه تهران بازنشسته نخواهند شد. بکار بردن الفاظی همچون بازنشستگی اجباری و غیراجباری برای بازنشستگان بی‌معناست و آنچه که اتفاق می‌افتد، بازنشستگی بر طبق قانون است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در آئین تجلیل از بازنشستگان دانشگاه تهران، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، اظهار امیدواری کرد: این مقدار برای سال آینده به ۵۰ درصد برسد و زمینه‌های لازم فراهم شود تا همکاران بیشتری پوشش داده شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران تاکید کرد: بازنشستگان گنجینه‌هایی ارزشمند با تجربه‌های گران‌سنگ هستند که تجارب ایشان می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی و انتقال این تجارب به نسل جدید و آینده باشد. وقتی تجربه‌ها و توانمندی‌های بازنشستگان را در عرصه‌های مختلف علم، دانش، اندیشه و اجرا می‌بینیم، حیف است این تجربه‌های گران‌سنگ و این گنجینه‌ها بلااستفاده بمانند. تجربه‌هایی که نزد همکاران بازنشسته است به راحتی به دست نیامده که به راحتی از آن بگذریم.

دکتر نوحه‌گر با تاکید بر اینکه تکریم اعضای هیأت علمی و غیرهیأت علمی بازنشسته دانشگاه واجب است، افزود: نباید این طور باشد که ارتباط اعضای دانشگاه پس از بازنشستگی، با دانشگاه قطع شود. حضور اعضای پیشکسوت دانشگاه مایه برکت، سرافرازی و جهش‌دهنده است و موتور محرکه‌ای است که بهره‌وری مطلوب را در سیستم دانشگاه افزایش می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در پایان سخنان خود از برنامه دانشگاه تهران به منظور راه‌اندازی مجموعه علمی، تفریحی و رفاهی دانشگاه تهران در پردیس بین‌المللی خلیج فارس دانشگاه در جنوب کشور و پردیس بین‌المللی کاسپین در شمال کشور خبر داد و تاکید کرد: بازنشستگان دانشگاه تهران نیز مانند سایر اعضای دانشگاه می‌توانند از این امکانات بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha