• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120906565
  • خبرنگار : 50163

در جلسه علنی شورای شهر زنجان مطرح شد

کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی در بودجه شهرداری زنجان

کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی در بودجه شهرداری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه امسال لایحه تعرفه عوارض بودجه شهرداری زنجان یک کار کارشناسی سنگین را برد، گفت: سرانه درآمد شهرداری‌های استان امسال با تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به بالای ۵.۵ میلیون تومان می‌رسد.

سعید خلجی ظهر امروز (۹ اسفندماه) در جلسه  شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با تصویب این لایحه شورای اسلامی شهر زنجان سرانه بودجه شهرداری‌های استان مجموعا به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید، خاطر نشان کرد: این موضوع نویدبخش یک خدمت‌رسانی مناسب به شهروندان است.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: خلا بزرگ کمبود اختصاص بودجه به بخش فرهنگی در بودجه شهرداری زنجان کاملا محسوس است.

انسیه ابوبصیر  با بیان اینکه خلا بزرگ کمبود اختصاص بودجه به بخش فرهنگی در بودجه شهرداری زنجان کاملا محسوس است، اظهار کرد: وقتی مرکز استان با شهرهای همجوار مقایسه شود، خواهیم دید که شاید به اندازه یک بیستم نیز بودجه به حوزه فرهنگی در زنجان اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان رئیس کمیسیون، فرهنگی و اجتماعی اعتراض کمبود بودجه فرهنگی را داشتم، ادامه داد: با عنایت به اینکه این بودجه‌بندی نظر اکثریت شورا بود تخصیص بودجه بدین شکل انجام گرفت.

ابوبصیر با بیان اینکه در سال‌های آتی باید تلاش کنیم برای جبران نقایص و کمبودهایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد یک نگاه فرهنگی داشته باشیم، افزود: هر از گاهی این کمبودها به شکل آسیب‌های اجتماعی بیرون زده و مشکلات عدیده برای مسئولان و جامعه ایجاد می‌کند.

این عضو شورای شهر زنجان تاکید کرد: امیدواریم با بودجه خوب فرهنگی بتوان جوانان و نوجوانانی شهر را که چشم انتظار انجام کارها  و برنامه‌های فرهنگی هستند، مدیریت کرد.

در ادامه این جلسه نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: پیشنهاد می‌شود برای جبران کمبود بودجه فرهنگی، شهرداری، مسئولان معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق در ساخت پارک‌ها، تفرج‌گاه‌ها و زیباسازی شهر، مکان‌هایی را برای مواردی مانند زمین و سالن‌های ورزشی و فرهنگسراها اختصاص دهند تا مقداری از درخواست‌های شهروندان را در حوزه فرهنگی پوشش دهد.

محمدکاظم مجتهدی تاکید کرد: امیدواریم با این رویکرد بتوان مقداری از امکانات را که در اختیار شهرداری است، به این بودجه ضمیمه کرد تا یک کار قابل قبول در سطح شهر انجام گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha