• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120906519
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان ‌خبر داد:

بدهی ۷۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی لرستان به تأمین اجتماعی

بدهی ۷۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی لرستان به تأمین اجتماعی

ایسنا/لرستان مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی لرستان گفت: بدهی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مطالبات معوق سازمان در استان حدوداً ۷۲۰ میلیارد تومان است.

منوچهر گودرزی امروز نهم اسفندماه اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری استان یعنی کسانی که در کارگاه‌ها مشغول کار هستند و کارفرماها نسبت به پرداخت حق بیمه آن‌ها اقدام می کنند در آذرماه ۱۴۰۱ نسبت به مهر ۱۴۰۰ حدود چهار درصد با ۵۱۶۰ نفر افزایش را داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه بیمه مشاغل آزاد حدوداً ۲۱ درصد افزایش بیمه شده داشتیم که از نظر تعدادی ۶۰۷۳ نفر هستند و در مجموع بیمه شده‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی در لرستان در این بازه زمانی ۷۸۵۷ نفر افزایش پیدا کردند.

گودرزی افزود: حدود ۶۹۴۷ نفر بازنشسته در این بازه زمانی داشتیم و متأسفانه در حوزه بیمه اختیاری به خاطر افزایش دستمزد ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته برای برخی سنگین بود تعداد ریزش بیمه اختیاری داشتیم که اختلاف آماری درست کرده است.

این مسئول گفت: جمعیت تحت پوشش ما در لرستان در مهرماه ۱۴۰۰ حدوداً ۷۵۰ هزار نفر بوده ولی امسال به ۷۷۰ هزار نفر در آذر ۱۴۰۱ رسیده و می‌شود گفت این افزایش بیمه‌شدگان اجباری از عملکرد خوب دولت سیزدهم باشد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی لرستان تصریح کرد: با توجه به تسهیلاتی که برای رشد استغال تخصص داده شد رشد بیمه شدگان را برای تأمین اجتماعی به ارمغان آورده است.

وی بیان کرد: بدهی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مطالبات معوق تأمین اجتماعی در استان حدوداً ۷۲۰ میلیارد تومان است که پیگیریم با کمکی که به حوزه صنعت و دستگاه‌های اجرایی بدهیم از طریق تقسیط و ... هم حق و حقوق سازمان را وصول کنیم هم بدهی‌ها تسویه شود.

گودرزی افزود: عمده معوقات سازمان تأمین اجتماعی مربوط به حق بیمه کارگرانی است که کار کردند و بعضاً می‌خ. اهند از سوابق خود استفاده کرده و تعهدات کوتاه و بلند مدت از سازمان تأمین اجتماعی بگیرند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی لرستان اضافه کرد: امسال ۱۹ هزار و ۱۵۱ کارگاه فعال در سطح استان داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha