• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401120805661
  • خبرنگار : 71424

طرح جدید آموزش و پرورش برای آموزش زبان‌های خارجی/تلفیق برنامه درسی با فعالیت‌های تربیتی

طرح جدید آموزش و پرورش برای آموزش زبان‌های خارجی/تلفیق برنامه درسی با فعالیت‌های تربیتی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برنامه درسی با فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود گفت: برنامه سکوی استعدادیابی نیز در دستورکار است و شروع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در حاشیه گردهمایی گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد با بیان اینکه محور اصلی احیای امور تربیتی مربی، خود مربی پرورشی به عنوان تنظیم گر کانون‌های تربیتی در مدرسه است گفت: همکارانم طرحی را آماده کرده‌اند که این هفته در جمع نخبگان نقد گفتمانی خواهد شد و نهایتا پس از اصلاحات، طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: از مهمترین نکات، توانمندسازی واقعی مربیان تربیتی است که در شبکه خود مربیان انجام می‌شود و دومین موضوع ایجاد سکوی استعدادیابی است که مربیان بااستعدادهای دانش آموزان آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سکوی استعدادیابی در دستورکار است و شروع خواهد شد گفت: البته یک بخش کار شروع شده و مابقی بخش تربیتی باید در این سکو قرار بگیرد که آن را از این هفته خواهیم داشت.

نوری ادامه داد: مشارکت تمام ارکان فرایند تربیتی را داریم. این نقش به مربیان داده می‌شود و موضوع این است که مربیان، دانش آموز را بشناسند و متناسب با استعدادهایش به او وظایف تربیتی را محول کنند و اجازه بدهند که ابراز وجود داشته باشند.

وی همچنین به نقش خانواده در امر تربیت اشاره کرد و گفت: نقش اصلی تربیت به عهده خانواده است. باید از خانواده‌ها به خوبی در امور تربیتی استفاده شود و دو نهاد مدرسه و خانواده همگرایی کامل در جریان تربیت داشته باشند. به نظر می آید این مورد در آموزش و پرورش به صورت قوی اجرا نمی‌شود و جای کار دارد. تا الان از کمک مالی اولیاء بیشتر استفاه می‌شده است، درحالی که سرمایه های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارا هستند و می‌توان از آنها برای اعتلای تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه کانون تربیتی محله است و محور برنامه‌هایی که در این رویکرد داریم مربی است که بتواند از ظرفیت‌های محلی برای دانش آموزان استفاده کند. کتب درسی را هم داریم که باید برنامه درسی با فعالیت های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود. همچنین باید از نخبگان برای تقویت مبانی نظری تحول و احیای امور تربیتی استفاده کنیم.

نوری همچنین درباره آموزش زبان‌های خارجی گفت: همکارانم در سازمان پژوهش طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود که فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکول شد که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha