به گزارش ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا آخر هفته گذشته در پستی در اینستاگرام، راه اندازی این سرویس اشتراک پولی را اعلام کرد.
سرویس "متا وریفاید" برای وب، ۱۱.۹۹ دلار و برای کاربران iOS و اندروید، ۱۴.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد. تحت این سرویس، کاربران فیسبوک و اینستاگرام به تیک آبی احراز هویت و امنیت بیشتر دسترسی خواهند شد و امکان مشاهده پستها و دسترسی آنها به مخاطبان در این پلتفرمها، تقویت میشود. این سرویس در ابتدا در استرالیا و نیوزیلند راه اندازی میشود و به تدریج به کشورهای دیگر توسعه پیدا میکند.
تحلیلگران بانک آمریکا سرویس اشتراک پولی متا را سرویسی توصیف کردند که در واقع مناسب اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا بوده و کسب و کارها هم احتمالا مشترک این سرویس خواهند شد. این سرویس اشتراکی احتمالا اینفلوئنسرها را جذب کند زیرا میتواند به آنها کمک کند، بیشتر دیده شوند و با تیک احراز هویت، موقعیت بالاتری در نتایج جست و جو و محتوا پیدا کنند.
با توجه به این که هزینه اشتراک ماهانه این سرویس، ۱۱.۹۹ دلار است، تحلیلگران بانک آمریکا پیش بینی میکنند متا میتواند در سال ۲۰۲۴، حدود ۱.۷ میلیارد دلار درآمد با حاشیه سود بالا کسب کند. به گفته این تحلیلگران، با توجه به مخاطبان گستردهتر و فرصت درآمد بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا، سرویس اشتراکی متا میتواند عملکرد بهتری نسبت به سرویسهای مشابه داشته باشد.
تست سرویس اشتراک جدید توسط متا پس از شروع فعالیت سرویس اشتراکی "توییتر بلو" در دسامبر با هزینه اشتراک ماهانه هشت دلار برای کاربران وب و ۱۱ دلار برای کاربران اپل، صورت میگیرد. طبق اعلام سایت اینفورمیشن، "توییتر بلو" در سراسر جهان، حدود ۳۰۰ هزار مشترک دارد.
بر اساس گزارش شبکه سیانبیسی، شرکت آمریکایی اسنپ، سرویس اشتراکی به نام "اسنپچت پلاس" دارد که در ژوئن با قیمت اشتراک ماهانه ۳.۹۹ دلار راه اندازی شد. این سرویس اکنون بیش از دو میلیون مشترک دارد.
انتهای پیام
نظرات