به گزارش ایسنا، ویلیام لی، مدیرعامل نیو به خبرنگاران گفت که این شرکت با شرکای محلی در زمینه فروش و خدمات فایرفلای در بازارهای اروپایی همکاری خواهد کرد.
نیو از برند ارزانتر به نام فایرفلای(Firefly)رونمایی کرد و آن را به عنوان محصولی رقیب برای مرسدس اسمارت و مینی بیامو معرفی کرد. این شرکت در ابتدا فایرفلای را برای افزایش سهم بازار خود در اروپا طراحی کرد، اما کمیسیون اروپا در ماه اکتبر تعرفههایی را بر خودروهای الکتریکی خود و سایر خودروهای ساخت چین که در اروپا فروخته میشوند، وضع کرد.
ویلیام لی، مدیرعامل برند جدید را در یک رویداد سالانه شرکت ارائه کرد و گفت که پیشفروش بلافاصله با قیمتهایی از ۱۴۸ هزار و ۸۰۰ یوان (۲۰۳ هزار و ۹۴ دلار) آغاز میشود.
لی گفت که این تعرفهها قطعاً تأثیری بر فایرفلای خواهند داشت و اگر تعرفهها نبود قطعا شانس بیشتری در بازار داشت. با این وجود، فایرفلای بسیار رقابتی است زیرا محصولی است که با فناوریهای واقعی خودروهای برقی هوشمند توسعه یافته، که نیو برای یک دهه سرمایهگذاری کرده است.
لی همچنین گفت که نیو ساخت ایستگاههای تعویض باتری در اروپا را با طراحیهای سادهتر تسریع خواهد کرد که باعث صرفهجویی در زمان و هزینههای ساخت میشود. لی گفت که ایستگاههای تعویض باتری برای خودروهای فایرفلای یک سوم کمتر از ایستگاههای خودروهای با برند نیو در اروپا هزینه خواهند داشت و افزود که آنها همچنین به دنبال شرکای محلی برای توسعه زیرساختها در منطقه هستند.
رویترز گزارش کرد که نیو، یکی از بزرگترین شرکتهای خودروهای برقی چین از نظر فروش، با عرضه مدلهای ارزانتر در سال جاری با رقابت افزایش قیمت در چین مقابله کرده است و اوایل ماه می از مدل دیگری به نام آنوو رونمایی کرد.
انتهای پیام
نظرات