• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120201271
  • خبرنگار : 50163

۸۲ هکتار از فضای سبز در شهر زنجان نیازمند اجرای طرح آبیاری مکانیزه

۸۲ هکتار از فضای سبز در شهر زنجان نیازمند اجرای طرح آبیاری مکانیزه

ایسنا/زنجان رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان گفت: ۸۲ هکتار از فضای سبز در شهر زنجان نیازمند اجرای طرح آبیاری مکانیزه است.

منصور مرادلو ظهر امروز (۲ اسفندماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با اشاره به موضوع آبیاری مکانیزه شهر زنجان، اظهار کرد: برای اجرای آبیاری مکانیزه فضای سبز برنامه‌ریزی‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده است.

 وی با اشاره به نقش موثر این موضوع در صرفه‌جویی آب، افزود: انتظار از شهرداری زنجان این است تا پیش از شروع فصل بهار و تابستان اقدامات زیرساختی در این خصوص را عملیاتی کند.

این عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه برای اجرای آبیاری مکانیزه تاکنون بیش از سه میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است، اظهار کرد: ۸۲ هکتار از فضای سبز در شهر زنجان نیازمند اجرای طرح آبیاری مکانیزه است.

مرادلو از حذف چمن از رفیوژها و جایگزینی آن با خشک منظر خبرداد و گفت: در شهر زنجان با بحران آب مواجه هستیم و این نوع اقدامات در راستای جلوگیری از مصرف بالای منابع آبی و صرفه‌جویی حداکثری در مصرف آب است هر چند همه جا خشک منظر نخواهد بود.

این مسئول با اشاره به کاهش مصرف آب و همچنین کاهش هزینه پرداخت نیروی انسانی از مزایای استفاده از خشک منظر در شهر است، اذعان کرد: برآورد این است که با اجرای کامل این طرح سالانه ۱۰۰ نفر کاهش نیرو و ۲۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در پرداخت دستمزدها نیز داشته باشیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان با توضیح اینکه اجرای طرح آبیاری مکانیزه قرار است ظرف مدت ۹ ماه در ۸۲ هکتار از وسعت فضای سبز شهر زنجان به سرانجام برسد، اذعان کرد: براساس برآوردهای انجام شده ۱۱ تا ۱۵ درصد منابع آب در شهر زنجان برای آبیاری فضای سبز مصرف می‌شود که برای حل این چالش، اجرای طرح آبیاری مکانیزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضوع بازنشسته شدن برخی از نیروهای شهرداری، تاکید کرد: نیروی جدید جای نیروهای بازنشسته نمی‌آید بلکه با توزیع نیروهای موجود از وارد شدن نیروی جدید جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha