• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120100148
  • خبرنگار : 50295

آگاه‌سازی، مهم‌ترین گام برای شناساندن توانایی افراد دارای معلولیت

آگاه‌سازی، مهم‌ترین گام برای شناساندن توانایی افراد دارای معلولیت

ایسنا/زنجان مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه‌های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت است.

رزاق منافی صبح امروز (یکم اسفندماه) در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح توانمندسازی برای ۱۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت و سالمندان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان، اظهار کرد: با اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت و سالمندان تحت پوشش بهزیستی، افراد دارای معلولیت می‌توانند با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

وی با بیان اینکه برابری و عدم تبعیض از مهم‌ترین شاخصه‌های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت است، افزود: از اهداف اجرای طرح توانمندسازی سالمندان می‌توان به آموزش فعالیت‌های روزمره زندگی متناسب با شرایط خاص سالمندان و افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی، آموزش استفاده از وسایل کمک توان‌بخشی، برگزاری فعالیت ورزشی و شعرخوانی اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه افزایش مشارکت فرد در جامعه، آشنایی فرد دارای معلولیت به خدمات موجود و حقوق شهروندی بخشی از اهداف اجرایی طرح توانمندسازی است، تصریح کرد: ارتقای سلامت روانی فرد دارای معلولیت برای رسیدن به استقلال و خودکارآمدی، کمک به ارتقای سلامت و بهداشت جسمی، افزایش آگاهی فرد و جامعه نسبت به نیازها و توانایی‌های افراد دارای معلولیت و سالمندان، حفظ توانمندی و عملکرد فعلی و شناخت‌های موجود افراد دارای معلولیت و سالمند از اهداف اختصاصی طرح توانمندسازی است.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین گام برای شناساندن توانایی‌های افراد دارای معلولیت آگاه‌سازی است که در این زمینه رسانه‌های جمعی با رسالتی که در برابر همه گروه‌های اجتماعی از جمله افراد دارای معلولیت دارند می‌توانند تامین‌کننده نیازهای اطلاعاتی و بازتاب‌دهنده نوع نگاه و وضعیت باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha