• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070503752
  • خبرنگار : 50160

احتمال سفیدپوش شدن ارتفاعات زنجان/ کاهش دمای هوا در مناطق سردسیر استان به صفر درجه

احتمال سفیدپوش شدن ارتفاعات زنجان/ کاهش دمای هوا در مناطق سردسیر استان به صفر درجه

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: کاهش محسوس دمای هوا و فعالیت سامانه بارشی، از اواخر وقت فردا، موجب سفیدپوش شدن کوه‌های استان به صورت مقطعی خواهد شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و کوه‌های شهرستان طارم مه‌آلود است که این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی ساعات و مناطق استان به حد نسبتا شدید می‌رسد، تصریح کرد: تا ظهر روز جمعه شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد بود.

رحمن‌نیا یادآور شد: از عصر فردا به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و فعالیت خود را از اواخر وقت با بارش‌های پراکنده و وقوع رعد و برق آغاز می‌کند.

او ادامه داد: فعالیت این سامانه به تناوب تا روز دوشنبه هفته آینده در استان ادامه می‌یابد و عمده بارش‌ها از فردا شب تا عصر روز شنبه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و شدت بالای آن در برخی مناطق، این شرایط می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

وی به هم‌استانی‌ها توصیه کرد، طی این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

رحمن‌نیا افزود: دمای هوا به طور محسوسی از شنبه تا دوشنبه کاهش می‌یابد و هوای سردی در استان حاکم می‌شود؛ بر همین اساس در مناطق سردسیر استان دمای هوا به صفر درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا در شهر زنجان تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: طی این مدت حداقل دما در اغلب مناطق استان تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha