• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401120100130
  • خبرنگار : 50187

معاون آموزش و پرورش استان اعلام کرد

آموزش و پرورش کرمان، دستگاه برتر جنوب کشور در اجرای قانون اسناد ملی

آموزش و پرورش کرمان، دستگاه برتر جنوب کشور در اجرای قانون اسناد ملی

ایسنا/کرمان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بنا به اعلام سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آموزش و پرورش استان برای سومین سال متوالی به عنوان دستگاه برتر اجرایی در حوزه اجرای قانون اسناد ملی ایران در منطقه جنوب کشور معرفی شد.

رضا امیری فرد امروز اول اسفندماه با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان دستگاه برتر اجرایی در منطقه جنوب کشور جهت همکاری با این سازمان معرفی شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از اسناد ملی و مکاتبات اداری و وحدت رویه در انجام امور مربوط به نگهداری و تعیین تکلیف اسناد راکد و اوراق امحایی فاقد ارزش نگهداری ، از سال ۱۳۹۵ اداره راهبری مکاتبات و اسناد اداره کل آموزش و پرورش به عنوان رابط اجرایی مقررات موجود در زمینه تعیین تکلیف اسناد و مکاتبات اداری معرفی شد.

امیری فرد افزود: در راستای اجرای قانون اسناد ملی ایران در آموزش و پرورش استان تاکنون بازدید از حوزه های اسنادی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، انتخاب رابطان اسنادی و برگزاری بیش از ۱۲۰ جلسه آموزشی و توجیهی در استان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۰ میلیون برگه اسناد راکد و و اوراق امحایی فاقد ارزش در آموزش و پرورش استان کرمان در چند سال اخیر تعیین تکلیف شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: حدود دو میلیون سند نیز با هماهنگی نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی با ارزش و مهم شناسایی و برای نگهداری به مخزن سازمان ملی اسناد کل کشور ارسال شد.

امیری فرد گفت: طی اجرای این طرح در اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات شهرستان ها و مناطق حدود ۲۰ هزار مترمربع فضای نگهداری اسناد آزاد و برای انجام فعالیت‌های دیگر آماده سازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha