• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401112620279
  • خبرنگار : 71451

کارگاه مهارت‌افزایی نهضت خاطره‌گویی برگزار شد

سردار نائینی: جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است

سردار نائینی: جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: هرچند بلوک شرق و غرب از صدام حمایت کردند، اما دفاع مقدس به یک هویت و شالوده قدرت تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، سردار «علی‌محمد نائینی» مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در کارگاه مهارت‌افزایی نهضت خاطره‌گویی که در دافوس سپاه برگزار شد، درباره جنگ شناختی توضیح داد: جنگ شناختی پیچیده‌تر از عملیات روانی است؛ به همین جهت دشمن در جنگ شناختی همواره در صدد است که نقاط ضعف کشور را بزرگ‌نمایی کرده و اینگونه القا کند که کشورهای دارای ارتباط با آمریکا، پیشرفت کردند.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه قدرت‌ها از رژیم بعثی عراق در زمان جنگ تحمیلی، افزود: هرچند بلوک شرق و غرب  از صدام حمایت کردند، اما دفاع مقدس به یک هویت و شالوده قدرت تبدیل شد؛ بنابراین اینکه دفاع مقدس مورد تحریف واقع می‌شود به دلیل همین ویژگی شالوده قدرت بودن آن است. تحریف در تاریخ اسلام بسیار وجود دارد. بسترهای شبهه و تحریف در موضوع دفاع مقدس شامل رسانه‌های داخلی و خارجی، کتاب‌هایی که به زبان فارسی در خارج از ایران در رابطه با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ می‌شود، راویان راهیان نور، روایت فرماندهان دفاع مقدس و آثار تولیدشده ادبی، هنری، پژوهشی و سینمایی، است.

سردار نائینی با اشاره به اینکه در جنگ شناختی در مورد هر موضوعی سوال‌های پرتکرار با جواب‌های ناقص مطرح می‌شود تا در ذهن مخاطب تردید به وجود آید، ادامه داد: برآورد آمریکایی‌ها در جنگ شناختی علیه مردم کشورمان درست بود؛ اما محاسبات آن‌ها برای اینکه جنگ شناختی را به براندازی منتهی کنند، غلط بود و این هم مسبوق به سابقه است؛ یعنی در گذشته هم محاسبات آن‌ها در برابر مردم ایران اشتباه بوده است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس چاپ شده که ۸۰ درصد آن‌ها خاطره و داستان است، گفت: جنگ امروز، جنگ روایت‌ها و اراده‌هاست؛ هرچند در جنگ سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی موفق بودیم، اما در جنگ روانی و نرم مشکل داریم؛ لذا به مرکز رصد شبهات به‌منظور پاسخگویی به آن‌ها و مرکزی که محصولات متناسب با رسانه‌های جدید تولید کند، نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha