• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401112518967
  • خبرنگار : 50300

فعالیت ۲۸ دبیرستان عشایری در خوزستان

فعالیت ۲۸ دبیرستان عشایری در خوزستان
عکس از آرشیو

ایسنا/خوزستان رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان از فعالیت ۲۸ دبیرستان عشایری در سراسر استان خبر داد.

رضا فرامرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پوشش تحصیلی متوسطه دوم در عشایر، اظهار کرد: شرایط آموزش و پرورش عشایری با دیگر مناطق استان خوزستان متفاوت است. در برخی از ۱۴ منطقه عشایری استان خوزستان اساسا مدرسه متوسطه وجود ندارد و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل به مناطق روستایی می‌روند بنابراین از پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در متوسطه نمی‌توان آماری ارائه داد و استخراج آمار متوسطه دوم دشوار است.

وی افزود: آموزش عشایری در زمانی هیچ مدرسه متوسطه دوم یا دبیرستان نداشت اما اکنون ۲۸ دبیرستان عشایری در سراسر استان خوزستان داریم که نشان‌دهنده رشد پوشش تحصیلی در این دوره است.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان گفت: از این تعداد مدرسه متوسطه، هشت مدرسه شبانه‌روزی هستند؛ فعالیت این مدارس قدم بزرگی در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان است. اکنون در بسیاری از مناطق دبیرستان دایر شده است که قطعا تاثیر زیادی در پوشش تحصیلی دارد.

فرامرزی با بیان اینکه برای افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه کار زیادی انجام شده است، افزود: با این حال هنوز هم در عشایر به دلیل بافت فرهنگی و تعصبات خاصی که دارند، در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: این مشکلات به دلیل تعصبات خانواده‌ها است؛ یا دختران زود ازدواج می‌کنند و یا خانواده‌ها اعتقادی به ادامه تحصیل ندارند و یا به دلیل فاصله و مسافت تا مدرسه اجازه ادامه تحصیل نمی‌دهند که در این شرایط نیز امکان تشکیل دبیرستان برای دو سه دانش‌آموز وجود ندارد. به عنوان مثال خانواده‌ای عشایری دو سه دانش‌آموز بازمانده دختر داشت که با وجود اصرار ما برای تحصیل آن‌ها، پدر خانواده بهانه‌هایی از جمله نبود سرویس و کتاب و لباس و... را می‌آورد و با اینکه سرویس در اختیار آن‌ها قرار دادیم و گفتیم که امکانات دیگر را نیز در اختیارشان قرار می‌دهیم اما قبول نمی‌کرد. این مسائل فرهنگی معمولا وجود دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha