• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401112317597
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

نمایندگان مجلس در افزایش اعتبارات فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند

نمایندگان مجلس در افزایش اعتبارات فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به خصوص کمیسیون فرهنگی در افزایش اعتبارات قرآنی و فرهنگی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در گفت و گو با ایسنا اعتبارات فرهنگی موجود را به هیچ عنوان جوابگوی فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی ندانست و افزود: در حال حاضر ۲۰ مجتمع فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی وظیفه مجتمع‌های فرهنگی قرآنی را راهبری جامعه فرهنگی، قرآنی و مذهبی اعلام کرد و افزود: پیش بینی شده در این مجتمع‌ها فضاهایی برای برنامه‌های قرآنی توسط خود مجموعه‌های مردمی تهیه و اختصاص داده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مجتمع فرهنگی قرآنی را پاتوقی برای فعالان فرهنگی، مذهبی، دینی و قرآنی دانست که می‌توانند با حضور در این مکان‌ها با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای پیگیری بیمه فعالان قرآنی محدودیت‌هایی داریم و بیشتر اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر هستند، خاطرنشان کرد: ما دستورالعملی در خصوص بیمه فعالان قرآنی نداریم.

صاحبقرانی عنوان کرد: هرچند کمتر از یک سال می‌شود که برای پیگیری و حمایت بیشتر از مداحان، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی بنیاد دعبل در خراسان رضوی هم راه‌اندازی شده است اما هنوز با آن وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر نیازمند حمایت‌های بیشتر خیرین هستیم، اعتبارات فرهنگی را به هیچ عنوان جوابگوی فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی ندانست و گفت: متأسفانه در حوزه اعتبارات فرهنگی علیرغم تبلیغات دشمنان آنچنان که باید از فعالان فرهنگی و قرآنی حمایت نمی‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کل بودجه‌ای که برای فعالیت‌های فرهنگی به اداره کل تبلیغات اسلامی اختصاص داده می‌شود در حد دبیرخانه‌ای و اجرای یکسری برنامه‌های محدود آن هم با مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس در افزایش اعتبارات قرآنی و فرهنگی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: در صورت افزایش اعتبارات خواهیم توانست برنامه‌های بیشتری را در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی داشته باشیم.

صاحبقرانی عنوان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی از نظر محافل خانگی قرآنی بسیار غنی است، در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی کاشمر بیشترین مجالس خانگی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از جلسات قرآنی تعطیل شدند اما با طرحی که ارائه شد و با همکاری خود فعالان این عرصه امیدواریم بتوانیم از طریق مراکز نورالثقلین مجالس خانگی که تعطیل شدند را احیاء کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha