• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401111813587
  • خبرنگار : 50256

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر:

فیلمسازان ایرانی بدون توجه به جشنواره های خارجی فیلم بسازند

فیلمسازان ایرانی بدون توجه به جشنواره های خارجی فیلم بسازند

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: در عرصه سینما باید حرف خودمان را بزنیم چون هر وقت خواستیم از دیگران تقلید کنیم و برای جشنواره‌ها و جایزه‌ها فیلم بسازیم نتیجه خوب نشده است.

 کوروش زارعی، شامگاه دوشنبه 17 بهمن ماه، در افتتاحیه جشنواره استانی فیلم فجر آذربایجان شرقی اظهار کرد: دهه فجر ایام  برگزاری جشن های هنری است و آثار و منتخبان جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم فجر در قالب جشنواره های استانی بر روی پرده می روند و این اقدام قابل تقدیری است که توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق می افتد.

وی از سینما با عنوان هنری جادویی نام برد و افزود: سینما اعجازی است که در هیچ هنر دیگری نظیر آن نیست و سینماگران ما را با اعجاز تخیل این هنر به دنیای دیگری می برند و سینمای ما در چهل و یک دوره جشنواره فیلم فجر رشد قابل توجهی کرده و حرف های مهمی برای گفتن در دنیا و به ویژه در سطح منطقه دارد.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما تأکید کرد: در عرصه سینما باید حرف خودمان را بزنیم چون هر وقت خواستیم از دیگران تقلید کنیم و برای جشنواره‌ها و جایزه‌ها فیلم بسازیم نتیجه خوب نشده اما هر وقت برای خودمان، مردم خودمان و فرهنگ و آئین و سنت‌ها و داشته‌های خودمان فیلم ایرانی ساختیم، حتی در جهان و جشنواره های بین المللی نیز برای گفتن حرف های مهمی داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی فیلمی ایرانی با معیارها و مقیاس های ایرانی را می بینم به خود می بالم که در کشوری زندگی می کنم که هر گوشه از آن چنان غنای فرهنگی، آئینی و تمدنی دارد که هر یک می توانند موضوعی برای فیلم هایی متعدد و با حرف هایی برای گفتن در سطح جهانی باشند.

زارعی گفت: سینمای امروز ما با جوانان خلاق به جایی رسیده که می تواند در قواره های جهانی حرف های بزرگی برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی تشنه شنیدن این حرف هاست و امیدواریم همه سینماگران کشور و به ویژه اهالی این هنر در آذربایجان شرقی که نام های بزرگی در سینمای ایران دارد، آثار و فیلم های قابل توجهی را تولید کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی تأکید کرد: سینمای آذربایجان شرقی با داشتن عناصر جوان و توانمند می تواند حرف های بسیاری در عرصه بین المللی داشته باشد و امیدواریم رشته سینما در دانشگاه های هنری استان با هدف تربیت جوانان مستعد این سرزمین ارائه و تدریس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha