• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072620494
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه آذربایجان در ارتباط با تمامیت ایران است

توسعه آذربایجان در ارتباط با تمامیت ایران است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر احیای نقش و جایگاه مهم و تاریخی آذربایجان گفت: پروژه‌هایی که در راستای توسعه و پیشرفت استان تعریف می‌کنیم در ارتباط با تمامیت ایران است و انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این خطه داشته باشد.

بهرام سرمست در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی روی کار آمده است که نویدبخش توسعه، پیشرفت و آبادانی است.

وی افزود: در آذربایجان شرقی برای توسعه پایدار، نیازمند آن هستیم یک راهبرد توسعه را فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، تبیین، ساری ‌و جاری کنیم و تمام پروژه‌ها و ابرپروژه‌هایی که دنبال می‌کنیم در راستای جایگاه واقعی آذربایجان است.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ جایگاه آذربایجان برای ایران تمام‌کننده بوده است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری اخیر هم حرکت مردم آذربایجان برای پیروزی دکتر پزشکیان شرط کافی بود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این نقش مهم و حیاتی را در تمام شهرستان استان باید احیا کنیم.

وی مطرح کرد: پروژه‌هایی که در استان تعریف می‌کنیم در پیوند با تمامیت ایران است و انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این خطه داشته باشد.

وی بیان کرد: اولین سفر استانی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین سخنگوی دولت نشان از اهمیت آذربایجان شرقی برای دولت است.

سرمست تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که اگر هم‌افزایی اتفاق بیفتد، توسعه به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی مدیریت استان در این دوره این است که علی رغم مرزبندی‌ها، یک همدلی، هم‌افزایی و وفاق بین مردم استان ایجاد کند.

وی اذعان کرد: برای هر شهرستان تکلیف خواهیم کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی، باستان‌شناسی و گردشگری یک برندسازی و هویت‌سازی را رقم بزنند.

استاندار آذربایجان شرقی رابطه نزدیک مدیران و مردم را ضروری خواند و گفت: یکی از شروط وفاق ملی این است که مسئولین با مردم رابطه تنگاتنگ داشته باشند و این یکی از ویژگی‌های دولت مردمی است.

وی ادامه داد: در برنامه داریم در هر شهرستان یک مجمع مشورتی توسعه راهبردی داشته باشیم و همه افرادی که بتوانند به توسعه شهرستان کمک کنند نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند و اصل بر این است که از همه نخبگان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهرستان‌ها باید به بالفعل تبدیل شود، افزود: در آذربایجان شرقی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، صنایع دستی و میراث فرهنگی یکجا وجود دارد و این از ویژگی‌های منحصر بفرد این استان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سرمست در پایان گفت: انتخاب دکتر پزشکیان یک فرصت تاریخی برای آذربایجان به وجود آورده است تا عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه‌های مختلف جبران شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha