• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401110503600
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

در نشست باشگاه فرهنگی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان شد؛

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی؛ اقدامی موثر برای حمایت از بنیان خانواده

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی؛ اقدامی موثر برای حمایت از بنیان خانواده

دکتر فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پایبندی به اصل دهم قانون اساسی، افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی را اقدامی اثرگذار برای حمایت از بنیان خانواده عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، به همت باشگاه فرهنگی خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نشستی با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه، دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر سمیه اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، جمعی از مسئولان و دانشجویان با شعار "با خانواده تا همیشه " در تالار امام خمینی(ره) برگزار شد.

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در این مراسم، از تلاش‌ها و قانون‌گذاری‌های موثر در کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده خبر داد و گفت: در این راستا قانون عدالت آموزشی را اصلاح کردیم و همچنین در ۷۳ ماده طرح حمایت از جمعیت را تصویب کردیم.

وی با اشاره به اهتمام مجلس شورای اسلامی برای اصلاح‌ ۲۱ مورد چالش ازدواج، فرزندآوری و فرزندپروری گفت: همچنین به دنبال رفع موانع تشکیل خانواده نیز هستیم.

به گفته دکتر محمدبیگی، برای حمایت از مادران شاغل و دانشجو، در راستای ارتقای وضعیت شغلی، تحصیلی، رفاهی و پرداخت سنوات به مادران شاغل گام‌ها بسیاری برداشته شده و حق اولاد نیز به ازای هر فرزند سه برابر و به ازای همسر ۲ برابر شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج جوانان با آغاز فعالیت فراکسیون جوانی جمعیت و تعالی خانواده اصلاح و بخشی از آن هم اجرا شد، افزود: وام ازدواج طی ۲ سال و نیم گذشته، پنج برابر شده است و در مجلس نیز پیگیر رفع مسائل تامین مسکن جوانان هستیم. قانون جهش تولید مسکن نیز در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: در هشت سال گذشته ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن مورد نیاز بود که اکنون این میزان به پنج میلیون مورد، علاوه بر جوانان نسل جدید رسیده است، در مجموع اکنون به هشت میلیون واحد مسکن نیاز است. بر همین اساس درخواست تامین سالانه ۴۰۰ هزار مسکن را به دولت ارایه دادیم.

دکتر محمدبیگی از افرایش سه برابری وام رفاه دانشجویی، افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی و به طور کلی استقبال و حمایت کامل وزیر بهداشت از این قبیل طرح‌ها و قوانین خبر داد.

وی با بیان نیاز به تدوین برنامه‎های جدی‌تر فرهنگی، دانشجوی، تربیتی و معنوی در این مسیر، تصریح کرد: ایجاد کرسی معنوی در دانشگاه‌ها اقدامی ستودنی است چرا که دنیای روشنفکر غرب نیز متوجه تاثیر نامطلوب خلاء معنویت شده است.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌ها تمام کارکنان و پرسنل سلامت، به ویژه در دوران کرونا، ملت، مجلس و دولت را قدرشناس این قشر سپیدپوش دانست و این قشر فهیم و فرهیخته را همچنان پرچمداران سلامت ایران و ایرانی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه این نشست کارگاه آموزشی روابط عاطفی زوجین برگزار و دکتر علی صدری روانشناس خانواده به بیان نکاتی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و بهبود روابط زناشویی پرداخت.

وی عیب‌جویی، تحقیر و توهین، جبهه‌گرفتن، قهرهای مکرر و طولانی را به عنوان چهار عامل فروپاشی سریع رابطه زناشویی عنوان کرد.

این روانشناس انعطاف‌پذیری مغز و ذهن و را یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌های زندگی دانست و گفت: عیان‌شدن عیب‌ها، سست شدن پیوند و خدشه‌دار شدن اقتدار فردی از نتایج مخرب جبهه گرفتن و لجبازی است.

در بخش دیگری از این مراسم از تعدادی از دانشجوهای دارای فرزند دانشگاه تقدیر شد و به قید قرعه به تعدادی از حاضران هزینه سفر به مشهد اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha