• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401110403171
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس دانشگاه کردستان:

رفع چالش های مدیریت شهری در اولویت قرار گیرد

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان گفت: برنامه‌ریزی های مدیریت شهری باید با توجه به نیاز جامعه صورت بگیرد و در مقطعی که دیگر نیاز به استمرار آن برنامه نداریم به راحتی حذف شود و برنامه جایگزین به اقتضای زمان و شرایط داشته باشیم.

حامد قادرزاده، امروز سه شنبه(۴ بهمن ماه) در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، اظهار کرد: شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی پیشانی نظام بوده و عملکرد این نهاد نقش بسزایی در افزایش سطح رضایتمندی اجتماعی شهروندان دارد.

وی تعریف بسته سیاستی برای مدیریت شهر سنندج را ضروری خواند و گفت: راهبردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات مختلف شهر به ویژه موضوع ترافیک، متدکیان و غیره تدوین شود.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: برنامه‌ریزی های مدیریت شهری باید با توجه به نیاز جامعه صورت بگیرد و در مقطعی که دیگر نیاز به استمرار آن برنامه نداریم به راحتی حذف شود و برنامه جایگزین به اقتضای زمان و شرایط داشته باشیم.

قادرزاده در ادامه با بیان اینکه منتخب مردم و منتخب شورا بودن از ویژگی های فعلی شهردار سنندج است، گفت: این مهم رسالت و مسئولیت شهردار را در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم سنگین تر کرده است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای اجرای چندین پروژه کلان در حوزه ترافیک در این دوره از مدیریت شهرداری سنندج نشان از نگاه کلان به رفع مشکلات شهری دارد و قطعا اجرای این پروژه ها کمک شایانی به رفع ترافیک و ساماندهی ورودی های مرکز استان خواهد داشت.

رئیس دانشگاه کردستان با تاکید براینکه ساماندهی ورودی شهر به عنوان یک نیاز اصلی از دغدغه های اصلی مدیریت کلان استان بوده گفت: با توجه به توسعه چشمگیر شهر به لحاظ جمعیتی به همان میزان مطالبات شهروندان افزایش یافته که پاسخگویی به این دغدغه ها نیازمند برنامه ریزی های اساسی است.

قادرزاده تصریح کرد: مطالبات امروز جامعه به دلیل افزایش سطح آگاهی بیشتر شده که قابل قیاس با گذشته نیست.

وی تبدیل شهر سنندج به الگوی متوازن توسعه استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تحقق این موضوع در گرو تلاش و همراهی و همدلی همه مجموعه‌ها و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هدفمند برای تمام نقاط شهر است.

وی در ادامه پیوند مقوله های نخبگانی در شهر و دانشگاه را ضروری خواند و گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی هرچه بیشتر دو مجموعه دانشگاه و شهرداری با بهره گیری از روش های مختلف علمی در راستای توسعه شهر اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه آمادگی دارد که در حوزه های مختلف مدیریت شهری و رفع چالش ها به کمک مجموعه مدیریت شهر بیاید و در این راستا از تمام توان علمی و تخصصی که داریم دریغ نخواهیم کرد.

وی از عملکرد شهرداری در قالب ستاد برفروبی تقدیر کرد و گفت: با وجود افزایش سطح توقع شهروندان ستاد برفروبی شهرداری در موج بارشی اخیر عملکرد بسیار موفق و قابل تقدیری داشت که امیدواریم این روند تاپایان فصل سرما ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در برگزاری آزمون کنکور هم شهرداری سنندج کمک رسان جدی به دانشگاه داشت و به لحاظ جابجایی متقاضیان کنکور کوچکترین دغدغه ای نداشتیم.

رئیس دانشگاه کردستان با تاکید براینکه کنکور امسال با بهترین کیفیت و کمترین مشکل با شرکت ۲۱ هزار و ۳۴۱ نفر داوطلب در استان برگزار شد، عنوان کرد: قطعا همکاری علمی و اجرایی شهرداری و دانشگاه نقش مهمی در تحقق اهداف دو مجموعه و خدمات رسانی شایسته به شهروندان دارد.

ضرورت پیچیدن نسخه علمی در زمینه رفع مشکل ترافیکی در سنندج

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: پیچیدن نسخه علمی در زمینه رفع مشکل ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی در مرکز استان ضروری است.

فرهاد میمنت‌آبادی در ادامه این دیدار اظهار کرد: جامعه امروز مشکلات متعددی دارد که رفع این مشکلات نیازمند، برنامه‌ریزی‌های اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز اگر دانشگاه‌ها به عنوان کارخانه آدم‌سازی در کمک مدیریت شهری قرار نگیرد و با ارائه طرح‌های علمی و قابل عملیاتی شدن زمینه رفع این مشکلات را فراهم نسازند، جامعه هزینه‌ها زیادی را متحمل خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهر سنندج تا کنون نتوانسته از خروجی علم و دانش بهره کافی ببرد و خیلی از برنامه‌ها به صورت سنتی اجرا می‌شود که این موضوع موجب پرت ظرفیت‌ها و امکانات می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: معتقدیم دانشگاه با انجام پژوهش‌های کاربردی و قابل عملیاتی شدن، می‌تواند در زمینه رفع معضلات و مشکلات مختلفی که امروز جامعه را درگیر خود ساخته مددرسان مدیریت شهری باشد.

 میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه ترافیک شهر سنندج از مشکلات ریشه‌دار در این شهر است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای رفع این مشکل ارائه شده اما هیچکدام از این برنامه‌ها تاثیر کافی در تحقق اهداف مدیریت ترافیک مرکز استان نداشته است.

استفاده از تجربیات موفق

وی تصریح کرد: پژوهشگران باید با استفاده از تجربیات شهرهای موفق در راستای ساماندهی ترافیک به کمک مدیریت شهری بیایند و طرح‌های قابل اجرا که کمترین هزینه را داشته باشد ارائه کنند.

وی آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر مشکلات موجود در شهر سنندج عنوان کرد و گفت: درصد آلایندگی‌های زیست محیطی در برخی واحدهای صنعتی مانند پتروشیمی و نیروگاه برق قلیان امروز به نحوی ارزیابی می‌شود که زیر نرم پرداخت عوارض آلیندگی باشد، در این خصوص نیاز به ورود دانشگاه کردستان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: تعیین میزان آلایندگی زیست محیطی پتروشیمی و نیروگاه برق قلیان زیرنرم موجب پایمال شدن حقوق شهر شده است.

میمنت‌آبادی خواستار پیچیدن نسخه علمی در زمینه رفع مشکل ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی در مرکز استان به همت دانشگاه کردستان شد و گفت: شاخص‌هایی که در زمینه آلودگی محیط زیستی اعلام می‌شود با واقعیت فاصله دارد، انتظار داریم دانشگاه به عنوان بازوی توانمند علمی در این خصوص ورود پیدا کند.

وی افزود: دانشگاه کردستان باید نقش خود را در جریان زندگی مردم استان در ابعاد مختلف ایفا کند و مردم بتواند از برکات این ظرفیت علمی به نحو احسن و شایسته بهره‌مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه به عدم کیفیت نان در شهر سنندج هم گریزی زد و افزود: نامطلوب بودن کیفیت نان یکی از مشکلات شهروندان سنندجی است، نانی که در دسترس مردم قرار دارد از کیفیتی که باید برخوردار نیست به نظر می رسد که دانشگاه باید در این خصوص نقش علمی خود را ایفا و در قالب یافته‌های پژوهشی مسئولان را حساس سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha