• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401110403160
  • خبرنگار : 71505

موافقت شورای شهر با «فروش شش ملک شهرداری تهران» برای تسویه بدهی

موافقت شورای شهر با «فروش شش ملک شهرداری تهران» برای تسویه بدهی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رأی موافق یک فوریت لایحه فروش« شش ملک شهرداری تهران» را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی این شورا بررسی یک فوریت« فروش شش ملک شهرداری» را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا فروزنده معاون شهردار تهران، گفت: شورا تکلیف کرده که ما مطالبات را به بانک شهر پرداخت کنیم. اصل بدهی شهرداری به این بانک ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با سود آن به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. اگر بخواهیم بخشی از بدهی را به بانک شهر تسویه کنیم باید مجوز شورای شهر را داشته باشیم.

مهدی اقراریان به عنوان مخالف این لایحه، گفت: با توجه به قرار گرفتن در ایام بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران نباید برای تصویب این یک فوریت عجله‌ای داشته باشیم.

مهدی چمران ریاست شورا در خصوص مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: شهرداری بدهی زیادی به بانک‌ها دارد. از طرفی املاک مورد نیاز شهرداری برای تسویه بدهی‌ها مشخص است و باید املاکی که مورد نیازش نیست به فروش برسد.

۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکاریم 

زاکانی شهردار تهران نیز در جریان بررسی یک فوریت این لایحه گفت: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که پرونده‌های گذشته را ببندیم و پرونده باز برای آینده نداشته باشیم. بی تردید یکی از این پرونده‌ها موضوع دیون شهرداری تهران است که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکاریم و سال قبل این مبلغ بسیار کمتر بود و هر سال با سود آن افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی افزود: حدود هشت همت به پیمانکاران بدهکاریم که به سال‌های گذشته باز می‌گردد. وقتی تعهد خود را انجام نمی دهیم پیمانکار زیر چرخ دنده‌ها نابود می‌شود. لذا تلاش ما این است که بخش عمده‌ای از بدهی به پیمانکاران تا پایان سال تسویه شود. چرا که به نفع شهر و آینده شهر است.

شهردار تهران تاکید کرد: ماه‌ها کار کارشناسی صورت گرفته و قیمت‌ها مشخص شده تا بدهی به بانک شهر را پرداخت کنیم. ما به ازای تسویه بدهی ۵۰ درصد آن را تسهیلات دریافت خواهیم کرد. بنابراین پیش از پایان سال می‌توان اثرات مثبت آن را مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی با ۱۹ رأی موافق یک فوریت فروش شش ملک شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha