• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1401110302135
  • خبرنگار : 71506

نقدی بر انتخاب‌های پژمان درستکار؛ مربیانی که در حد تیم ملی نیستند

نقدی بر انتخاب‌های پژمان درستکار؛ مربیانی که در حد تیم ملی نیستند

بسیاری از کارشناسان معتقدند برخی از کمک مربیان تیم ملی کشتی آزاد نمی‌توانند در رویدادهای مهم جهانی و المپیک عصای دست پژمان درستکار باشند.

به گزارش ایسنا، ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک توکیو به کنار رفتن غلامرضا محمدی از هدایت تیم ملی منجر شد و علیرضا دبیر بلافاصله در اقدامی که از مدت‌ها پیش قابل پیش‌بینی بود، پژمان درستکار دوست نزدیک و هم تیمی سابق خود را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد.

این اقدام در ابتدا واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت تا جاییکه درستکار از اینکه استقبال خوبی از او نشد، گلایه کرد. برخی از منتقدان معتقد بودند درستکار با توجه به نداشتن عنوان جهانی و المپیک به لحاظ کارنامه قهرمانی نمی‌تواند تاثیر چندانی بر عنوان‌داران تیم ملی داشته باشد. آن‌ها معتقد بودند در جاییکه تعداد زیادی از قهرمانان و عنوان‌داران جهان و المپیک می‌توانند این مسئولیت سنگین را بر عهده بگیرند، این انتخاب چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. مسئله دیگر سابقه درستکار در بحث مربیگری بود و اینکه  او سابقه چندانی در پرورش و معرفی استعداد در باشگاه‌های کشتی را ندارد.

 در این میان موافقان حضور درستکار به سرمربیگری او در لیگ کشتی که با کسب چند عنوان قهرمانی همراه بوده به همراه به روز بودن وی در مباحث علم تمرین و مهارت در ایجاد ارتباط دوستانه با کشتی گیران را دلیل کافی برای اعتماد به او برای هدایت تیم ملی مطرح می‌کردند و معتقد بودند وی می تواند از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید.

در شرایطی که درستکار کمتر از دو ماه برای حضور در مسابقات جهانی نروژ فرصت داشت و خیلی‌ها معتقد بودند کنار گذاشتن غلامرضا محمدی می‌توانست به بعد از رقابت‌های جهانی موکول شود، اما درخشش آزادکاران ایران در مسابقات جهانی که با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز و ایستادن بر سکوی سومی همراه بود، بهترین آغاز برای درستکار بود. در این میان طلسم شکنی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور که بازتاب گسترده‌ای در ایران و جهان داشت، طبیعی بود به پای درستکار و نسخه خاص او گذاشته شود.

تیم تحت هدایت درستکار یک سال بعد و در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد نیز با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز باز هم درخشید و بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد؛ هر چند این درخشش اینبار کاملا تحت‌الشعاع شکست سنگین حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و دست برتر آمریکایی‌ها در آنالیز فنی این مبارزه مهم قرار گرفت.

هر چند عیار واقعی درستکار در جهانی امسال و مهمتر از آن المپیک پاریس مشخص می‌شود اما با نگاهی به مجموع نتایج بدست آمده می‌توان به پژمان درستکار به لحاظ قابلیت‌های فنی نمره قبولی داد.

اما در این میان مهمترین چالشی که همواره جای بحث داشته و نگرانی‌ها را بابت حضور در ۲ رویداد مهم جهانی و المپیک و حتی بازی‌های آسیایی بیشتر می‌کند، وزن همکاران درستکار در تیم ملی است.

درستکار افرادی را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کرده که بیشتر آنها هنوز به تجربه و قواره‌های لازم برای مربیگری تیم ملی آن هم در رده بزرگسالان نرسیده اند و نمی‌توانند بار زیادی از دوش درستکار در رویدادهای مهم و لحظات حساس و سرنوشت‌ساز بردارند؛ نفراتی که کارنامه درخشانی در دوران قهرمانی و مربیگری ندارند و بیشتر نقش تمرین دهنده را در تیم ملی ایفا می‌کنند تا مربی!

حکایت مربیگری در تیم ملی بزرگسالان با رده‌های پایه تفاوت زیادی دارد و افرادی باید توسط درستکار به کار گرفته شوند که بتوانند ایرادات فنی یک قهرمان جهان یا المپیک را به او گوشزد کنند و چیزی برای آموختن به آن‌ها داشته باشند و کشتی‌گیران عنوان‌دار از آنها حرف شنوی داشته باشند، افرادی که صرفا به جای تایید همه کارهای سرمربی تیم ملی، بتوانند به لحاظ فنی او را به چالش بکشند و در نقش بازوان او عمل کنند و حتی ایرادهای درستکار را هم برطرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۴۹

جناب دبیر برای اینکه یکوقت یک مربی صاحب سبک در تیم ملی موی دماغ او و سرمربی منتخب او شود از افرادی با وزن بسیار کم بهره گرفته. نتیجه اش هم در مسابقات جهانی بلگراد شکست های کشتی گیران ما در فینال و ماقبل فینال بود که کشتی گیران ما بایستی با کشتی گیران طراز اول جهان مصاف میدادند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۵۰

در فدراسیون آقای دبیر دنبال گوش شنوا میکردین؟ آب در هاون میکوبین! ایشون با تسبیح یک متری و عکس قبر داخل اتاق زدن و " ع " و " ح " رو از ته حلق ادا کردن مشغول هستن فعلاً تا توجه آقایان مربوطه رو جلب کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۰:۲۶

شیر مادر حلالت .فعلا نون توی این قیافه هاست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۵۴

خود پژمان درستکار هم در اندازه سرمربیگری تیم ملی نیست ولی مانند سایر انتصابات ، رفاقتی این پست رو اشغال کرده است .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۰:۳۶

دقیقا اگر از شهرستانها مربی بیارن نتیجش رو میبینن خصوصا از جویبار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۶:۵۸

هر کسی مربی تیم ملی بوده آقایان انتقاداتی داشته اند اگر بهترین مربی دنیا را هم آقای دبیر بیاورد بازهم انتقادها میشود ولی باید به رییس فدراسیون اعتماد کنیم و او را یاری دهیم تمام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۰۵:۴۵

چشم آقای کامنتگذار سازماندهی شده! نیست الان این دوستمون که گذاشتین، گزینه مطلوبه و در ایران هم که صادرات سرمربی کشتی داریم، قحط الرجاله!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۰:۲۲

خطاب به شمادوستان الکی دبیر بدنام میکنین تودوسال این دبیر ودرستکارچقدرافتخاربه کشتی دادن فک کنم شمااگر مربی بودین توهرده وزن طلامیگرفتین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۰۳:۳۵

آقای درستکار . حتی مربی استان تهران هم نمیشه بهش سپرد ..... این پست مخصوص پلنگ جویبار هستش آقای رضا یزدانی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۰۷:۵۲

سلام پژمان در سطح تیم ملی نیست .کسایی رو‌هم آورده مربی کرده که عنوان جهانی ندارن مثلا مصطفی آقاجانی اصلا عنوان جهانی نداره و کسی نمیسناسش .این همه قهرمان جهان والمپیک داریم لاقل از اونا استفاده کنید. رفیق بازیا چیه اخه فلانی بچه خوبیه بیارمش مربی تیم ملی بشه .مگه باشگاه سرکوچس اقا.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۲:۵۵

با وجود قهرمانان بزرگ و فنی مثل صادق گودرزی، رضا یزدانی، حسن رحیمی، اکبر فلاح و... وافعاً انتصاب این مربیان برای تیم کشتی آزاد غیرقابل هضم است.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۳:۰۷

باسلام ، پژمان درستکار باید در کادر فنی خودش از نظر بارفنی چیزی در چنته داشته باشند با سروصدا و دادوبیداد نمی‌شه کشتی گیران را روبجلو هدایت کرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۲

مربی و سرمربی بودن الزاماً منوط به قهرمانی جهانی و المپیک داشتن نیست در روسیه تدیف با این که عنوان چشمگیری نداشت سال ها سرمربی تیم آزاد روسیه بود و عنوان های خوبی کسب کردند. سرمربی و مربی باید توانمند باشند مخصوصا به لحاظ فنی و حرفه‌ای

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۳

آیا دبیر ودرستکاردرحد پستهایی هستند که اشغال کرده اند؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۴۷

کینه وحسادت وتخریب شخصیت مربیان ،باعث تضعیف روحیه ورزشکاران تیم ملی کشتی خواهد شد . امام علی ع: گفتار شما همانند اعمالتان در پیشگاه خدا محاسبه خواهد شد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۸:۵۴

یک مربی ممکن است سابقه چندانی در ورزش فهرمانی نداشته باشد ولی یک کارشناس وکار بلد در امر کاری مهم وشایسته باشد ،نتایج خوب وقابل قبول آقای درستکار درسطح بین المللی بسیار چشمگیر و دوستداشتنی بود ، چرا بجای تقویت وروحیه دادن تخریب می کنیم ،چه بسا کلمات تند وزننده کوهی را ویران کند .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۱

مربیان بین المللی و مربیان باشگاههای بزرگ فوتبال جهان هیچکدام ورزشکار قهرمانی نبودند ولی کارشناس وکاربلد ودر امر مربیگری تماماً یک وزنه تمام قد وموفق درتمام امور ورزشی بودند . درآلمان کلیزمن ورزشکار بسیار بزرگی بود وآقای گل دنیا بود ولی درامری مربیگری همیشه ناکام بود .چرا تهمت وتضعیف روحیه می کنیم که ورزشکاران تحت امر او اطاعت پذیر نباشند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۵:۵۰

باسلام به نظرم انتخاب آقای درستکار تا الان نتیجه داده واقعا خوب کار کرده ولی به نظرم امثال رضا یزدانی و مربیان دیگه هم میتونند تو کادر فنی کمک حال تیم باشند از آقای دبیر هم واقعا سپاسگزارم یاعلی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۰۸:۵۴

من جنوبی هستم و عاشق کشتی،منظورم اینه که بی تعصب عرض میکنم.. امیدوارم فدراسیون متوجه بشه که مربیگری ،انالیز و غیره کشتی را باید دست مازندرانی ها ( کسانی که با حداقل امکانات نخبه های جهانی تولید می‌کنند)و کمکی هم از خراسان ،کرمانشاه و غیره گرفت ....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۱۱:۲۹

شما هروقت یکنفرو پیدا کردی که درحد نام ایران و درحد ملت بزرگ و متمدن ایران باشه و در مناصب مهم و تاثیرگدارهم باشه، جایزه داری. اینم به بقیه میاد دیگه خودشون به این میگن یکدستی و هماهنگی که درستم هست