• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401110100461
  • خبرنگار : 50026

در پی افت فشار گاز صورت گرفت:

هشدار نماینده قاین و زیرکوه در مجلس به استاندار خراسان رضوی و وزیر نفت

هشدار نماینده قاین و زیرکوه در مجلس به استاندار خراسان رضوی و وزیر نفت

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در پی افت فشار گاز در خراسان جنوبی، به وزیر نفت و استاندار خرسان رضوی هشدار داد.

سلمان اسحاقی، امروز شنبه یکم بهمن به رسانه‌های گروهی گفت: من این هشدار را می‌دهم که وزیر نفت و استاندار خراسان رضوی باید در این برهه زمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند و نسبت به محدودیت‌هایی که در بحث گاز است در خصوص هتل‌ها، شهرک‌های صنعتی، مجتمع‌های تجاری، صنایع و معادن مشهد صرفه جویی گاز انجام شود تا افت فشار را در استان خراسان جنوبی و حتی تربت جام نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای تأمین گاز انجام شده است، افزود: یکی از دغدغه‌های ما در دولت قبل که متأسفانه در دولت قبل و دولت‌های قبل‌تر به آن بی توجهی شد، بحث ذخیره سازی گاز بود اما با پیگیری‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم داشتیم بحث ذخیره سازی گاز در اولویت ما قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم گاز شورجه را در استان خراسان رضوی شاهد بودیم. 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث سرویس دهی خطوط گاز، ۲۱ محل برای جبران افت فشار در طول مسیر با تدبیر وزیر نفت و برای اینکه در خراسان جنوبی افت فشار را نداشته باشیم ایجاد شد. 

اسحاقی به واردات صادرات یا به عبارتی واردات گاز از ترکمنستان که پنج میلی متر مکعب است اشاره و بیان کرد: این یک بحران است که استانی مانند خراسان جنوبی هر ساله زمستان سختی را تجربه می‌کند اما امسال که شاهد زمستان سخت در تمام کشور بودیم این سختی برای خراسان جنوبی سخت تر شد. 

وی اظهار کرد: هر ساله ما در فصل زمستان چهار تا پنج ماه شاهد تعطیلی صنایع و کارخانجات سیمان، فولاد و معادن بودیم و ما امروز در کنار مطالبه‌ای که از دولت سیزدهم در خصوص تثبیت در خصوص ذخیره سازی گاز و بعد از آن برون رفت از انتهای خط خراسان جنوبی داریم، به وزارت نفت نیز هشدار می‌دهیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هفته جاری با سرمای شدیدی مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: ما نگران این هستیم که افت فشار گاز را در خراسان جنوبی شاهد باشیم. 

وی ادامه داد: با وجود اینکه اقدامات خوبی شده و امیدواریم به هیچ وجه این اتفاق نامبارک نیفتد اما می‌خواهیم به استاندار و مدیرکل شرکت گاز خراسان رضوی و در کلان به وزارت نفت هشدار دهیم که اگر محدودیت‌های صرفه جویی و قطعی گاز برای شهرک‌های صنعتی، واحدها و مجتمع های تجاری در مشهد اعمال نشود قطعاً استان خراسان جنوبی متضرر خواهد شد. 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر استاندار خراسان رضوی نسبت به این موضوع چشم پوشی کند، به دلیل عدم توجه این موارد در مشهد، در خراسان جنوبی با مشکل مواجه شویم؛ همچنین در شهر بزرگ تربت جام استان خراسان رضوی نیز با مشکل مواجه شدیم و قطعا از طریق کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات لازم در خصوص استاندار خراسان رضوی و وزرای نفت و کشور اعمال خواهد شد. 

اسحاقی بیان کرد: در صورت عدم توجه، قطعاً از سوال و استیضاح وزرای نفت و کشور به عنوان بازوی قدرتمند نظارتی مجلس و به دلیل عدم توجه استاندار خراسان رضوی به این موضوع پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha