• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110100138
  • منبع : نمایندگی زنجان

۳۳ هزار محموله آرد بین نانوایی‌های زنجان توزیع شد

۳۳ هزار محموله آرد بین نانوایی‌های زنجان توزیع شد

ایسنا/زنجان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۳۳ هزار و ۴۷۵ حواله به تناژ ۷۱ هزار و ۳۷۳ تن از طریق کارخانجات آردسازی بین نانوایی‌های زنجان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل غله استان، ولی‌اله زمانی با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون و ۷۸۴ هزار کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد به واحدهای نانوایی بربری، سنگک، لواش و ... در قالب آرد نوع یک و نوع دو توزیع تا ۱۵ دی‌ماه امسال، اظهار کرد: آردهای توزیع شده در قالب ۳۳ هزار و ۴۷۵ حواله به تناژ ۷۱ هزار و ۳۷۳ تن از طریق کارخانجات آردسازی بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه آردهای مصارف واحدهای نانوایی توسط ۶ کارخانه آردسازی در استان زنجان تولید می‌شود و به وسیله شرکت‌های حمل‌ونقل و خود حمل توزیع می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه مشکلی از نظر تهیه و توزیع آرد در استان زنجان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کیفی‌سازی نان نیز بازرسی لازم انجام شده و نانوایی‌ها نیز نان با کیفیت تولید می‌کنند، گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها نان لواش زنجان امتیاز ۹۵.۶، تافتان ۹۹.۶، نان بربری ۹۹.۴ و سنگک امتیاز ۹۶ کسب و در مجموع در ۲ بخش تافتان، بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک رتبه سوم و در نان لواش پس از استان سیستان و بلوجستان در رتبه دوم کشوری در آبان‌ماه سال‌جاری را کسب کرده است.

زمانی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور تمامی نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول، دوم و سوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است، اضافه کرد: این رتبه‌بندی بر اساس ملاک‌های مختلفی از جمله سطح رویی و زیری نان، خمیری بودن و پارگی و یکنواخت نبودن، داشتن رنگ طبیعی و ... بررسی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: ویژگی‌های سطح زیرین نان نیز باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد و عوامل کاهش دهنده امتیاز نیز در این بخش سوختگی و خمیری بودن، پارگی و چین و چروک و سطح غیرعادی است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha