• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۵:۲۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401102819042
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

در برگزاری مراسم اعتکاف دچار افراط و تفریط نشویم

در برگزاری مراسم اعتکاف دچار افراط و تفریط نشویم

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان ضمن تاکید بر رعایت احکام شرعی در برگزاری مراسم اعتکاف عنوان کرد: مساجد محوری و جامع در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و باید تمرکز بیشتری روی این مساجد داشته باشیم و با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله رسانه ملی به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

آیت‌الله محامی افزود: گام نخست کار این است که مصداق مسجد جامع در محلات تعریف و بر اساس آن مساجد محوری را انتخاب و اقدام برای برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشیم.

وی بیان کرد: یک از اهداف اعتکاف گوشه نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است اما متاسفانه گاهی در برگزاری مراسم دچار افراط و تفریط می‌شویم به گونه‌ای که یا حجم برنامه و سخنرانی‌ها زیاد است که فرد زمان کافی برای راز و نیاز با خداوند را ندارد و یا بالعکس هیچ گونه برنامه‌ای تدارک دیده نشده تا  فرد معتکف در افزایش ارتباط با خداوند مورد تذکر قرار گیرد و کاملا به حال خود رها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم ترویج فریضه اعتکاف در سطح جامعه تاکید و در این جهت ملاحظاتی را مطرح نمود و اظهار داشت: ثبت مرخصی و حضور کارکنان ادارات در مراسم اعتکاف نباید به گونه‌ای باشد که کار مردم بر زمین بماند و باید در این جهت تدابیر لازم اتخاذ شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: حضور اقشار خاص جامعه از جمله دانشجویان و دانش آموزان در مراسم اعتکاف حائز اهمیت بوده و فواید مختلفی دارد و این جهت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: دریافت هزینه از معتکفین به گونه‌ای برنامه ریزی شود که میزان مبلغ دریافتی مشخص و افراد نیازمند تنها در حد توان خود پرداخت داشته باشند و الباقی مبالغ از سوی کمک‌های خیرخواهانه نهادها و خیرین تامین شود.

امام جمعه زاهدان خاصر نشان کرد: نباید از فضیلت اعتکاف در ماه مبارک رمضان قافل شویم بلکه باید با برنامه ریزی درست و مناسب آن هم در استان تلفیقی همچون سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha