• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401102718994
  • خبرنگار : 50300

معاون مشارکت‌های نوسازی مدارس استان خبر داد

ساخت ۶۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان تا پایان امسال

ساخت ۶۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان تا پایان امسال

ایسنا/خوزستان معاون مشارکت‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳۲ مدرسه در قالب ۶۰ کلاس درس جایگزین مدارس سنگی و خشکه چین و چادری، تا پایان امسال ساخته و بهره‌برداری می‌شود.

محمدجواد خلیلی اظهار کرد: اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یک کلاسه تا ۱۲ کلاسه در استان خوزستان است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: مهم‌ترین موضوعی که دنبال می‌شود اجرای طرح برچیدن مدارس سنگی و چادری است و عمده این پروژه‌ها در مناطق عشایری و روستایی در حال انجام است. تلاش می‌کنیم خیران مدرسه‌ساز را به این سمت هدایت کنیم تا مدارس سنگی و چادری در این مناطق برچیده شود.

خلیلی ادامه داد: طرح برچیدن مدارس سنگی از سال ۹۹ در استان خوزستان آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

معاون مشارکت‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: در قالب این طرح، ۷۴ مدرسه در قالب ۹۵ کلاس درس آبان‌ماه امسال به آموزش و پرورش خوزستان تحویل داده شد و ۳۲ مدرسه با ۶۰ کلاس درس دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح شهید پناهی با هدف ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز در استان خوزستان در حال اجرا است که در قالب این طرح ۳۳ کلاس درس تا پایان مهرماه سال آینده جایگزین این مدارس می‌شوند.

خلیلی با قدردانی از همکاری خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های مدرسه‌سازی خوبی منعقد شده است که کمک زیادی به افزایش میانگین سرانه فضای آموزشی در استان خوزستان می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود از ظرفیت خیران در مناطق مختلف استان خوزستان برای ساخت مدرسه استفاده شود، گفت: در برنامه داریم که خیران را از مناطق مختلف استان خوزستان و کشور و یا حتی خارج از کشور برای ساخت مدرسه جذب کنیم. از خیران درخواست داریم که در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و برچیدن مدارس سنگی و چادری به این اداره‌کل کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha