• شنبه / ۵ آبان ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080503655
  • خبرنگار : 71935

هریس: آمریکا همیشه از اسرائیل در برابر هرگونه حمله‌ ایران دفاع می‌کند

هریس: آمریکا همیشه از اسرائیل در برابر هرگونه حمله‌ ایران دفاع می‌کند

همزمان با دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای «اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از اسرائیل»، معاون او هم گفت که آمریکا همیشه از رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه حمله‌ای از سوی ایران دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران در بامداد شنبه، منابع رسانه‌ای اکنون از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «کامالا هریس» معاون بایدن با تیم‌های امنیت ملی خود برای «مباحثه درباره شرایط پس از حمله اسرائیل به ایران» خبر دادند.

طبق گزارش «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از کاخ سفید، بایدن دستور داده تا «همه اقدامات لازم برای محافظت از اسرائیل و نیروهای آمریکایی در برابر حملات احتمالی از سوی ایران و نیروهای نیابتی آن اتخاذ شود.»

دستور بایدن پیرامون محافظت از رژیم صهیونیستی و نیروهای آمریکایی در برابر «نیروهای نیابتی ایران» درحالی است که همواره مقامات جمهوری اسلامی ایران، داشتن هرگونه نیروی نیابتی وابسته به ایران در منطقه را رد و اعلام کرده‌اند که نیروهای محور مقاومت همگی جنبش‌های آزادی‌بخش، مستقل و ملی‌گرا هستند که در راستای منافع ملی کشورهای خود اقدام می‌کنند و از ایران دستوری دریافت نمی‌کنند.

از طرفی معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خبرنگاران گفت «چند ساعت پیش، من از یک گفتگوی طولانی و مهم با رئیس جمهور و تیم امنیت ملی ما خارج شدم. دولت آمریکا در این زمینه با همه طرفین در منطقه بسیار شفاف بوده است، ما خواستار تلاش برای پایان دادن به این جنگ هستیم و حضور آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه آمریکا) در منطقه، برای دستیابی به همین مسئله بوده است.»

هریس، به‌عنوان معاون رئیس جمهور دولتی که به اذعان بایدن، در تاریخ آمریکا بیشترین حمایت‌ها را از رژیم صهیونیستی داشته است مدعی شد: «این جنگ باید پایان یابد. ما باید گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی نزد حماس) را بیرون بیاوریم و در جهت راه حل ۲ کشوری تلاش کنیم. ما قویا معتقدیم که در ارتباط با لبنان و منطقه، بخشی از قدرت کار ما کار دیپلماتیک است که ما انجام خواهیم داد تا به این هدف برسید.»

از طرفی، معاون رئیس جمهور آمریکا درحالی مدعی «تلاش در جهت راه حل ۲ کشوری» است که شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یکی از بزرگترین مخالفین تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

از سویی دیگر، هریس در پاسخ به سوالی درباره پاسخ متحدان عربی به حمله اسرائیل، گفت که این یک اجماع بین رهبران منطقه است و مطمئناً این دیدگاه با دیدگاه قوی ایالات متحده مبنی بر نیاز فوری برای تنش‌زدایی از تحولات منطقه همسو است.

پس از اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به ایران، بسیاری از کشورهای جامعه جهانی همچون اندونزی، مالدیو، سوئیس، روسیه، بحرین، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و کشورهای متعدد دیگر اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه تمامیت ارضی ایران را محکوم و ناقض تمامیت ارضی ایران اعلام کردند.

با این وجود هریس در ادامه مدعی شد: «ایران باید از اقداماتی که در زمینه تهدیدی که برای منطقه انجام می‌دهد، دست بردارد».

او در آخر گفت: «آمریکا همیشه از اسرائیل در برابر هرگونه حمله‌ای از سوی ایران به این طریق دفاع خواهد کرد».

ابراز حمایت مجدد آمریکا از رژیم صهیونیستی درحالی است که پیشتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله رژیم صهیونیستی به ایران اعلام کرد: «هم‌دستی آمریکا در این جنایت قطعی است.»

از طرفی، تلاش بایدن و معاون او برای متهم ساختن ایران به یکی از عوامل تنش در منطقه درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره دربرابر اقدامات رژیم صهیونیستی خویشتنداری کرده و روی نیاز برای دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه و لبنان تأکید کرده است.

ایران در ۱ اکتبر (۱۰ مهر) به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه، از جمله ترور و به شهادت رساندن شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران در ۱۰ مرداد، که نقض حاکمیت ملی ایران بود، طی عملیات «وعده صادق ۲» پاسخ داد. ایران تاکید کرده که این پاسخ نظامی مشروع در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و برای دفاع از منافع ملی انجام شده است.

هریس: آمریکا همیشه از اسرائیل در برابر هرگونه حمله‌ ایران دفاع می‌کند
تصاویری از عملیات وعده صادق ۲

در همین راستا قرارگاه پدافند هوایی ایران، بامداد امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.»

در پی این حمله، ۴ نفر از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

پیشتر مقامات ایران هشدار داده بودند که هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن در پاسخ به عملیات «وعده صادق۲» با پاسخ جدی و مشروع ایران برای دفاع از امنیت ملی این کشور مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha