• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102718945
  • خبرنگار : 50204

هویت برقرار، شاخصه جامعه مقتدر است

هویت برقرار، شاخصه جامعه مقتدر است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: یک جامعه اگر مشکلات متعددی پیش پای خود داشته باشد، اما هویتی برقرار داشته باشد، جامعه ای مقتدر خواهید بود و می تواند مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

فرزاد مخلص‌الائمه ۲۷ دی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در خمین که همزمان با برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان با عنوان "بر آستان آفتاب" برگزار شد، اظهار کرد: هفته فرهنگی خمین که مقارن با زادروز تولد امام(ره) بود به کانون توجه‌ها تبدیل شده است و بنا داریم همانطور که در ولادت امام رضا(ع) مشهد کانون توجه‌هاست، هر ساله شهر خمین در روز ولادت حضرت زهرا(س) به مرکز توجه تبدیل شود. فرصت بی‌نظیری برای شهر خمین و استان مرکزی فراهم است تا ظرفیت های شخصیت امام خمینی(ره) برای تقویت مولفه‌های هویتی جامعه که به آن بسیار نیاز دارد، استفاده شود.

وی افزود: هر موجودیت زنده انسانی دارای دو شاکله جسمی و معنوی و درونی است، شاکله جسمی، در واقع شاکله فیزیکی هر انسانی است که یک شاکله معنوی به نام شخصیت به آن تسلط دارد.

مخلص الائمه با بیان اینکه شاکله معنوی یک جامعه هویت اوست، افزود: هر اندازه که شاکله معنوی استوار باشد، نواقص و مشکلات شاکله جسمی چالش زا نخواهد بود. در واقع یک جامعه اگر مشکلات متعددی پیش پای خود داشته باشد، اما هویتی برقرار داشته باشد، جامعه ای مقتدر خواهید بود و می تواند مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: معتقدیم نظام هویتی ایران یا استان را مولفه های متعددی می توانند تقویت کنند، در راس این نظام هویتی، بزرگان و شخصیت های مهم قرار دارند و مفتخریم که استان مرکزی مهد بزرگان و اسطوره هایی است که می توانند برای یک مجموعه هویتی نقش آفرینی کنند و امام راحل این نقش را به نحوی اجرایی کرد که نظامی قدرتمند را تشکیل داد که وارد چهلواره دوم شده است.

مخلص الائمه ادامه داد: به زودی همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در استان برگزار می شود.

وی در خصوص مصرف انرژی با بیان اینکه برخی افراد از وضعیت گاز در ماه های اخیر به شکلی ناجوانمردانه برای هجمه علیه دولت استفاده می کنند، بیان کرد: مصرف گاز کشور در یک ناترازی قرار دارد و تولید و مصرف گاز برابری ندارد. میزان مصرف بیش از تولید است و برق کشور نیز در همین شرایط ناترازی است. این وضعیت در برخی اقلام دیگر، همچون سوخت نیز اینچنین است و برای برقراری موازنه باید برای افزایش تولید و تامین تلاش کرد. در شرایطی که امکان تولید نیست باید مصرف گاز را کاهش دهیم تا بتوان گاز مورد نیاز را تامین کرد.

مخلص الائمه ادامه داد: سالهاست که دولت ها به منظور تامین گاز در اوج مصرف و تولید برق در تابستان تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: هرساله مصرف گاز کشور تقریبا ۱۰ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و طبق پیش بینی ها امسال باید مصرف گاز کشور ۲۵۰ میلیارد مترمکعب باشد. پوشش گاز خانوارها در سراسر کشور در حال حاضر ۹۸ درصد است که در هیچ جای دنیا چنین ظرفیتی ایجاد نشده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این توسعه ایجاد شده مبنای نگاه عدالتخواهانه جمهوری اسلامی بوده و میلیاردها تومان برای کشور هزینه داشته است.

وی بیان کرد: در سنوات متعدد قطع گاز را داشتیم و گاز مورد نیاز به زحمت تامین شده است، شرکت گاز در ۴ ماه سرد سال تعهدی برای تامین گاز صنایع کشور ندارد و در شرایط اضطراری باید از سوخت مایع استفاده شود و در واقع در این خصوص تکلیفی بر دوش دولت نیست.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از قطع گاز و قطع ۱۰۰ درصدی گاز صنعت، گاها مدارس و دانشگاه ها و ورزشگاه ها تعطیل شدند.

وی در پاسخ به انتقادات در خصوص تعطیلی مدارس گفت:  مدارس در زمان کرونا ۲ سال تعطیل بود اما الان تعطیلی ها مقطعی است، در دو سال گذشته اگر کمبود گازی وجود نداشت به سبب تعطیلی مدارس و ورزشگاه ها و دانشگاه ها و ... بود که به سبب شیوع کرونا اتفاق افتاد. رشد صنعت افزایش مصرف برق و گاز را بهمراه دارد و این مسئله سبب شده با کمبود گاز و انرژی مواجه شویم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: افرادی که علیه دولت عقده دارند از این فرصت استفاده می کنند و می خواهند با ایجاد هجمه علیه دولت عقده گشایی کنند. در نهایت این موضوع به ضرر مردم تمام می شود و نظم جامعه بر هم می خورد.

وی با بیان اینکه با وجود انتقاداتی که در راستای تامین گاز وجود داشت اما مدیریت خویی در این راستا صورت گرفت، تاکید کرد: علیرغم اینکه استان های متعددی درگیر بارندگی و بارش بودند اما وضعیت خوبی را در حوزه گاز شاهد بودیم و مصرف گاز مدیریت شد، حتی بخشی از گاز صنعت که تعهدی به تامین گاز آن نداشتیم نیز تامین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha