• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401102517055
  • خبرنگار : 30057

استاد دوانی هرگز اجازه نداد کسی بیشتر از حقش بزرگ شود و حق کسی را زائل نکرد

استاد دوانی هرگز اجازه نداد کسی بیشتر از حقش بزرگ شود و حق کسی را زائل نکرد

به اعتقاد پژوهشگر تاریخ معاصر، استاد دوانی همواره تاکید داشت که اولویت ما باید دین، فرهنگ و بعد سیاست باشد؛ چرا که اگر فرهنگ و دین اصلاح شود، سیاست به خودی خود اصلاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ معاصر در نشست تخصصی مورخ فرزانه؛ بزرگداشت شانزدهمین سالگشت ارتحال استاد علی دوانی که در محل مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، یکی از مشکلات کشور را عدم تحلیل شخصیت استاد دوانی ذکر کرد و گفت: ایشان فردی بودند که در درگیری‌های روزمره جامعه حضور نداشت، شاید به همین دلیل باشد که هیچ دستگاهی نسبت به معرفی شخصیت فاخر وی اقدام نکرده است.

وی تاکید کرد: نام و آوازه استاد دوانی قبل از آنکه معلول فعالیت اطرافیان باشد، به دلیل آثار فاخر وی است.

کائینی ادامه داد: همین دغدغه عدم تحلیل شخصیت‌های فاخر را، استاد دوانی در خصوص علامه فلسفی داشت و همواره تاکید می‌کرد باید از ایشان که در آستانه رحلت قرار دارند، تجلیل شود و استاد دوانی در این زمینه تلاش زیادی برای تجلیل از علامه فلسفی کرد، ولی راه به جایی نبرد.

این پژوهشگر تاریخ معاصر اظهار کرد: استاد دوانی در همه مراسم علامه فلسفی شرکت کرد و اگر روزنامه‌ای از وی در خصوص ارائه مقاله‌ای در زمینه شخصیت علامه فلسفی درخواست داشت، یادداشتی برای آن روزنامه ارسال می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم دوانی هرگز اجازه نمی‌داد حق کسی زائل شود و یا کسی بیشتر از حق خودش بزرگ شود، ادامه داد: من از کودکی با استاد دوانی از طریق آثارشان، آشنا شدم و اولین کتابی که از وی خواندم با عنوان "صحنه‌های تکان دهنده تاریخ اسلام" بوده است.

کائینی اضافه کرد: با وارد شدن به عرصه مطبوعات آشنایی من با ایشان رودر رو بوده است و وی همواره تاکید داشت که اولویت ما باید دین، فرهنگ و بعد سیاست باشد؛ چرا که اگر فرهنگ و دین اصلاح شود، سیاست به خودی خود اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha