• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401102214909

امام جمعه قم:

تحمل سختی‌ها تنها راه پیشرفت است

تحمل سختی‌ها تنها راه پیشرفت است

ایسنا/قم امام جمعه قم با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید سختی‌ها را تحمل کنیم، گفت: دشمنان هم سختی می‌کشند ولی سختی آن‌ها اجر و ثوابی را به دنبال ندارد ولی اگر تحمل سختی با ایمان همراه باشد موجب رشد و تعالی در دنیا و اجر و ثواب در آخرت خواهد شد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، ۲۲ دی ماه در همایش تجلیل از خادمان ستادهای نماز جمعه استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: نماز جمعه یکی از میعادگاه‌هایی است که به امر امامت تشکیل شده و از این نظر با سایر نمازها متفاوت است.

وی با بیان اینکه امام جمعه در نماز جمعه‌ای که به حاکمیت و نظام اسلامی مربوط است حتما باید منصوب از طرف امام و یا نائب امام باشد، گفت: خدمت کردن در چنین وضعیتی هم برای ائمه جمعه هم برای خدمتگزاران این عرصه کار دشواری است ولی تحمل این دشواری‌ها و استقامت در این مسیر اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در زمانی واقع شد که پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) دشواری های زیادی را تحمل می‌کردند و این‌طور نبود که زندگی راحت و مرفهی داشته باشند.

سعیدی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) و پیامبر (ص) بعد از بعث سختی‌های زیادی را تحمل کردند، اضافه کرد: بعد از ازدواج حضرت خدیجه (س) با فردی که هم یتیم بود و هم از نظر مالی در تنگنا بود، زن‌های جاهلی با حضرت خدیجه (س) قطع رابطه کردند و حتی به سلام ایشان جواب نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید سختی‌ها را تحمل کنیم، افزود: دشمنان هم سختی می‌کشند ولی سختی آن‌ها اجر و ثوابی را به دنبال ندارد ولی اگر تحمل سختی با ایمان همراه باشد موجب رشد و تعالی در دنیا و اجر و ثواب در آخرت خواهد شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: خدمت در نماز جمعه با جاهای دیگر فرق دارد و باید در این جایگاه با حوصله با مردم برخورد کنید و نتیجه اش را هم علاوه بر دنیا در آخرت نیز خواهید دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha