• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102114155
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول:

موازنه منفی در جمهوری اسلامی در قالب نه شرقی نه غربی تجلی پیدا می‌کند

موازنه منفی در جمهوری اسلامی در قالب نه شرقی نه غربی تجلی پیدا می‌کند

ایسنا/لرستان رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: موازنه منفی در جمهوری اسلامی در قالب نه شرقی نه غربی تجلی پیدا می‌کند.

موسی نجفی بیست‌ویکم دی ماه در شورای اداری لرستان که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کار اجرایی هرچه زیاد باشد اگر به صورت فرهنگی ارائه نشود دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: امیرکبیر و سلیمانی اسطوره هستند و باید ببینیم در آینه این دو اسطوره می‌توان مشکلات جامعه را حل کرد.

نجفی تصریح کرد: جوانان ما قشر آسیب‌پذیر هستند که در معرض امواج رسانه‌های خارجی قرار گرفته‌اند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی عنوان کرد: در جامعه عده‌ای هستند که برجستگی‌هایی دارند که می‌توان آن‌ها را مشاهیر دانست، که برخی از آن‌ها با هویت ملی ما ارتباطی ندارند.

وی افزود: گروه دوم اسوه‌ها و نمادها هستند که از دسته اول بالاتر بوده و با قسمتی از روحیات ملی ارتباط دارند مانند آیت‌الله بهجت، حافظ و ...

نجفی تصریح کرد: یک گروه اسطوره‌ها هستند که با قسمتی از شخصیت، هویت و عواطف ملی یک ملت ارتباط دارند که خود آن‌ها نیز دو قسمت‌اند، مانند امامان و اولیاء که بخشی از هویت ما را می‌سازند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بیان کرد: اسطوره‌هایی هستند که در مقطعی هویت ملی آسیب دیده را بازسازی می‌کنند.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل ما مسئله هویت ملی است، اغتشاشات اخیر بحران هویت است که به هیچ چیزی اهمیت نمی‌دهند.

نجفی افزود: قرارداد ترکمنچای بدترین عهدنامه در دو قرن اخیر بود، در آن زمان نیز پای یک زن در میان بود اما مردم غیرت خود را زیر پا نگذاشتند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به اینکه از مصداق‌های هویت غیرت است، عنوان کرد: سردار سلیمانی هم نشان دهنده رهبری بزرگ و امیرکبیر نشان دهنده ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ ایران بدل زیاد دارد، انقلاب و اغتشاش و ...، تصریح کرد: سلیمانی نشان انقلاب اسلامی بود و بین‌المللی شد چون شعار انقلاب اسلامی بین‌المللی است.

نجفی ادامه داد: امیرکبیر قهرمان سیاست موازنه منفی و شهید سلیمانی قهرمان سیاست نه شرقی ‌نه غربی است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بیان کرد:  موازنه منفی در جمهوری اسلامی در قالب نه شرقی نه غربی تجلی پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha