• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101811852
  • خبرنگار : 30147

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

اجرای سند تحول بنیادین در کلاس‌های ۳۵ نفره امکان‌پذیر نیست/تبدیل ۵ درصد فضاهای آموزشی به تجاری

اجرای سند تحول بنیادین در کلاس‌های ۳۵ نفره امکان‌پذیر نیست/تبدیل ۵ درصد فضاهای آموزشی به تجاری

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجراء سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در کلاس‌های درس ۳۵ نفره امکان‌پذیر ندانست.

سید امیر شوشتری یکشنبه، ۱۸ دی ماه، در نشست شورای آموزش و پرورش قطب شهید برونسی منطقه تربت‌ حیدریه گفت: می‌طلبد همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها به خصوص شهرداری با کمک خیرین در حوزه سخت‌افزاری و اضافه کردن فضاهای آموزشی به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.

وی اظهار کرد: کلاس‌های درسی باید تعدادی محصل داشته باشد تا معلم بتواند روحیات دانش‌آموز را بشناسد و با تعامل و ارتباطی که برقرار می‌کند، محاسن و نواقص را ارزیابی و در رفع آن تلاش کند.

وی ادامه داد: برای افزایش تعداد کلاس‌های درس به خصوص در مناطق کم‌برخوردار باید همه ظرفیت‌ها اعم از خیرین و دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند؛ حتی لازم است برای ایجاد فضای کلاسی بیشتر قطعات کوچک زمین توسط شورا و شهرداری تهاتر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به فقر منابع مالی در حوزه تامین دستمزد فرهنگیان و تامین سرانه مدارس، می‌طلبد سیاست درآمدزایی برای حداقل نیازها در وزارت آموزش و پرورش احیا شود. در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری در آموزش و پرورش استان از جمله برخی اراضی در حاشیه‌ معابر اصلی برای ساخت مجتمع‌ تجاری وجود دارد.

وی همچنین نصب و اجاره تابلوهای تبلیغاتی، نصب پنل‌های خورشیدی و استفاده از ظرفیت مراکز رفاهی، اردوگاهی و ورزشی را از جمله راهکارهایی دانست که می‌تواند بخشی از منابع مالی آموزش و پرورش را تامین کند.

شوشتری خاطرنشان کرد: براساس مصوبه‌ای که در مشهد داشته‌ایم، مقرر شد پنج درصد کل فضاهای آموزشی تغییر کاربری داده و تجاری‌سازی شود. با توجه به اینکه این کار در مشهد با کمک مسکن و شهرسازی و شورای شهر انجام گرفت، در شهرستان‌ها هم این اقدام باید صورت گیرد. بر این اساس متقاضیان باید جانمایی‌ها را مشخص کرده و تقاضای مد نظر را به مدیریت شهری ارائه دهند.

کمبود فضای آموزشی و نبود اردوگاه ۲ چالش آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه

مدیر آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه نیز در ادامه این نشست به چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: نخستین چالش در این منطقه کمبود فضای آموزشی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار است.

حجت صالحی بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۷ هزار دانش‌آموز در ۶ منطقه محدوده بی‌بی حسنیه، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان آیت‌الله طالقانی، شهرک ولی‌ عصر(عج) و بولوار شهید باهنر ساکن هستند که حداقل در سه منطقه از این مناطق نیاز به احداث مدرسه است. در حال حاضر در برخی از این نقاط زمین مورد نیاز موجود است.

وی از کمبود فضای اردوگاهی در قطب شهید برونسی به عنوان دومین چالش بزرگ یاد کرد و گفت: پیشنهاد داده‌ایم که هنرستان آیت‌الله طالقانی که دارای سوله‌های مورد نیاز و شرایط اردوگاهی است را به اردوگاه فرهنگی تربیتی تبدیل کنیم. در این زمینه نیازمند کمک و ورود اداره کل نوسازی مدارس استان به موضوع هستیم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه اضافه کرد: تجاری‌سازی و مولدسازی اماکن آموزشی و زمین‌های بلااستفاده و مازاد یکی دیگر از نیازهای آموزش و پرورش است که این موضوع هم‌اکنون در مشهد آغاز شده است؛ لذا اراضی مازاد و مورد نیاز برای تجاری‌سازی را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: در راستای رفاه حال فرهنگیان نیز قطعه زمینی در انتهای شهرک ولی عصر(عج) در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه پیش‌بینی شده که علاوه بر ساخت دانشگاه فرهنگیان، طرح مسکن آنان و همچنین مجتمع حیات طیبه در قالب یک پروژه برنامه‌ریزی شده است. البته ابتدا باید اختلاف بر سر اراضی با پردیس دانشگاه علوم پزشکی برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha