• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1401101811345
  • خبرنگار : 71658

دامنه «کووید صفر» در چین محدود می‌شود/ افزایش سخت‌گیری‌ها با منتقدان

دامنه «کووید صفر» در چین محدود می‌شود/ افزایش سخت‌گیری‌ها با منتقدان

رسانه‌های داخلی چین اعلام کردند: مقررات جدیدی که از امروز (یکشنبه) در این کشور اجرایی می‌شود، دامنه سیاست "کووید صفر" را کاهش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، تمرکز مقررات جدید کرونایی چین از این پس از «جلوگیری از ابتلا» به «واکسیناسیون و درمان» تغییر می‌کند.

به موجب تمهیدات جدیدی که دولت چین اعلام کرده است، منع خروج از منازل در کل محله‌ها دیگر اجرا نخواهد شد.

در عین حال افرادی که نتیجه آزمایش ابتلایشان به کرونا مثبت باشد وادار به ماندن در مراکز قرنطینه نخواهند شد و مقامات مربوطه، اقدام به شناسایی کسانی که با این افراد تماس نزدیک داشته اند نیز نخواهند کرد.

همچنین مقررات قرنطینه برای مسافران ورودی به چین نیز لغو خواهند شد و شرط انجام آزمایش پی سی آر به محض ورود به کشور نیز برداشته خواهد شد. با این حال، مسافران ورودی ملزم به ارائه نتیجه منفی آزمایش پی سی آر هستند که ظرف ۴۸ ساعت پیش از عزیمت به چین انجام شده باشد.

همچنین انتظار می رود که عزیمت اتباع چین به خارج از کشور به صورت مرحله ای و بر اساس روند بین المللی ابتلا به کرونا انجام گیرد.

به گزارش ان اچ کی، در حال حاضر، دولت چین به آژانس های مسافرتی اجازه نمی دهد تورهای دسته جمعی به خارج یا بسته های مسافرتی بفروشند و هنوز مشخص نیست این ممنوعیت چه زمانی لغو شود.

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی از افزایش سخت‌گیری‌ها به منتقدان خبر داده و اعلام کرده که برنامه‌ها و  سیاست‌های جدید کرونایی چین در حالی اجرا می شود که سیناویبو (SinaWeibo) که یک وبگاه اجتماعی چینی مشابه توئیتر و فیس‌بوک است، اخیرا اعلام کرد حساب کاربری بیش از ۱۰۰۰ منتقد سیاست‌های دولت این کشور در مورد شیوع کووید-۱۹ را به حالت تعلیق درآورده یا بسته است.

مقامات وبگاه سینا ویبو در بیانیه‌ای اعلام کردند: تاکنون به ۱۲ هزار و ۸۵۴ تخلف رسیدگی و ۱۱۲۰ حساب کاربری را نیز به طور موقت یا دائم مسدود کرده است. این شرکت به افزایش تحقیقات و پاکسازی انواع محتواهای غیرقانونی و ایجاد یک محیط اجتماعی هماهنگ و دوستانه برای اکثر کاربران ادامه خواهد داد .

حزب کمونیست حاکم بر چین برای توجیه اعمال قرنطینه‌های سخت، اقدامات قرنطینه‌ای و آزمایش‌های انبوه خود به کارشناسی‌های جامعه پزشکی متکی بود اما تقریبا اجرای همه این اقدامات را ماه گذشته به طور ناگهانی متوقف کرد که این امر باعث افزایش موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در این کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha