• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101005621
  • خبرنگار : 50463

۱۳ ساعت امداد هوایی بالگرد هلال احمر یزد در ۹ ماه گذشته

۱۳ ساعت امداد هوایی بالگرد هلال احمر یزد در ۹ ماه گذشته

ایسنا/یزد مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۲۴۰ مورد عملیات امداد و نجات و امدادرسانی به ۷۰۹۷ نفر حادثه دیده توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و سهم بالگرد امداد استان را ۱۳ ساعت و ۸ دقیقه‌ ذکر کرد.

«محسن حرازی زاده یزدی» در خصوص جزئیات عملیات‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: ۲۴۰ عملیات امداد و نجات در ۹ ماه نخست سال جاری توسط تیم های امدادی این جعیت انجام شده است که شامل؛ ۱۱۹ عملیات جاده ای، ۴۹ مورد خدمات حضوری، ۲۱ مورد خدمات شهری، ۲ مورد ریزش آوار، ۱ مورد حادثه ریلی، ۱۱ مورد خدمات مناسبتی، ۲ مورد حادثه صنعتی و کارگاهی، ۲ مورد زلزله، ۱۹ مورد سیل و آبگرفتگی و ۱۴ عملیات امداد و نجات کوهستان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: طی این عملیات ها ۷۰۹۷ نفر دچار حادثه شدند که ۴۰۹ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۸۵ نفر در خدمات حضوری، ۴ نفر در عملیات ریزش آوار، ۳۰۸۹ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی، ۳۴۴۸ نفر در خدمات مناسبتی، ۴۲ نفر در خدمات شهری، ۲ نفر در صنعتی و کارگاهی و ۱۸ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: به دنبال این عملیات ۸۸ نفر نجات یافتند که ۱۰ نفر بصورت سرپایی درمان و  ۷۸ نفر توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مرکز درمانی  انتقال داده شدند.

حرازی زاده در ادامه گفت: ۷ سورتی امداد هوایی به مدت ۱۳ ساعت و هشت دقیقه و انتقال ۶ مصدوم به مرکز درمانی توسط بالگرد هلال احمر نیز  انجام شده است.

وی در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۹۸۷ نفر در نه ماه گذشته اعلام که ۹۷۰ نفر در حوادث سیل و در خدمات حضوری توسط هلال احمر اسکان موقت یافتند.

حرازی زاده افزود: ۱۵۳۹ نفر روز از نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان در قالب ۴۲۳  تیم با اعزام ۱۷۲ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای ۶۰ مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی و تجهیزات تخصصی نجات و رهاسازی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه  از اطلاع تا حضور در صحنه  را ۱۴ دقیقه و ۶ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را  یک ساعت و ۱۷ دقیقه و ۱۵ ثانیه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، حرازی زاده در پایان گفت: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha