• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100804701
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرماندار ساری:

حماسه ۹ دی روز میثاق امت با ولایت است

حماسه ۹ دی روز میثاق امت با ولایت است

ایسنا/مازندران فرماندار ساری حماسه ۹ دی را روز میثاق امت با ولایت دانست و گفت: حماسه ۹ دی، دستوری و بخش نامه‌ای نبود، بلکه از دلِ ملت جوشید؛ با عقل هدایت و با ایمان پشتیبانی شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نوبخت در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید شهرستان ساری و ۱۴۷ شهید دانش‌آموز مرکز مازندران، با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی، روز میثاق امت با ولایت است، اظهار کرد: حماسه ۹ دی، دستوری و بخش نامه‌ای نبود، بلکه از دلِ ملت جوشید؛ با عقل هدایت و با ایمان پشتیبانی شد.

وی ولایت پذیر نبودن، سست عنصری، غرض ورزی خواصِ بی‌بصیرت را عامل فتنه‌های گوناگون دانست و ادامه داد: توکل، تلاش و توجه برای توسعه و معنویت پادزهر سمِ تفرقه افکنی، فتنه انگیزی و بی‌تدبیری است.

فرماندار ساری تصریح کرد: در جامعه اسلامی با حکمرانی مقاومت که مبتنی بر تربیت جامعه‌ای مومن و مقاوم است باید در مقابل خواسته‌های نامشروع شرق و غرب ایستادگی و به سمت تعالی، شکوفایی و تغییر به نفع مردم حرکت کنیم.

 این مسئول با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید دانش آموزانِ اهلِ علم و طالبِ فهم پرورش داده شوند که نیاز به اخلاق گرایی، تشویق، تکریم و علم طلبی دارند و نه مدرک طلبی و بی‌هویتی، افزود: باید از حافظه محوری و مدرک گرایی بی‌علم و ادراک به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی حرکت کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: توجه به ساحت معنوی و دینی دانش‌آموزان موجب می‌شود به سمت شکوفاییِ تعلیم و تربیت متعالی در مدارس حرکت کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری با بیان اینکه الگوی نظام تعلیم و تربیت ما در مرکز مازندران اجرای دقیق سند تحول بنیادین است، گفت: کلید ساختنِ یک نسل مبتکر، خلاق، پویا، مهربان و فداکار در دست معلمان است که باید با سوق دادن دانش‌آموزان به سمت خودباوری، خلق‌ایده، ایجاد انگیزه، رشد و کشف استعدادهای دانش‌آموزان در جهت اعتلای ایران قوی حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha