• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401100804407
  • خبرنگار : 50444

احتمال افزایش کرونا و آمادگی بیمارستان های خراسان شمالی برای ارائه خدمات درمانی

احتمال افزایش کرونا و آمادگی بیمارستان های خراسان شمالی برای ارائه خدمات درمانی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی بر ضرورت آمادگی و ارائه خدمات درمانی برای افزایش احتمالی موارد کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تاکید کرد.

دکتر سید جواد پورنقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ در برخی از کشورها و احتمال افزایش موارد بیماری در کشور و استان، لازم است بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان آمادگی لازم برای مواجه با آن را داشته باشند که این موضوع در استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: مراکز بهداشتی درمانی استان، آمادگی ارائه هرگونه خدمات در این خصوص را دارند و می توانند پاسخگوی نیاز مراجعان باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای آمادگی هرچه بیشتر ارائه خدمات درمانی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های استان، اعلام کرد: ظرفیت های موجود تشخیصی-درمانی تمام بیمارستان های تحت پوشش، بررسی شده و در صورت نیاز نیز مسیرهای خدمت و مسیر ارجاع و مراجعه بیماران سرپایی-بستری (به تفکیک بزرگسال و اطفال) بازبینی می شود.

وی افزود: همچنین بر انجام مانور مدیریتی واحد تریاژ در تمامی بیمارستان ها درخصوص نحوه اجرای تریاژ دو لایه براساس دستورالعمل کشوری تریاژ ( ESI-IV ) تاکید داریم.

به گفته پورنقی، تیم مدیریت بحران بیمارستان با محوریت بیماری کووید ۱۹ متشکل از ریاست، مدیریت و معاونین بیمارستان، ریاست بخش اورژانس و مدیر پرستاری بیمارستان تشکیل شده است و بررسی و تحلیل شرایط و مداخله به هنگام، انجام می شود.

وی تصریح کرد: تیم نظارتی معاونت درمان دانشگاه استان، میزان آمادگی بیمارستان ها را بررسی و نکات قابل بهبود را پیگیری و اصلاح می نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم درخصوص احتمال بروز موج جدید بیماری تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha