• جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100200571
  • خبرنگار : 50039

همزمان با آغاز فصل زمستان مستقر شد؛

کاروان خدمت جهادی "فاتح" در روستای "قورچای" آزادشهر

کاروان خدمت جهادی "فاتح" در روستای "قورچای" آزادشهر

ایسنا/گلستان مسئول کاروان خدمت جهادی فاتح با بیان اینکه همزمان با آغاز فصل زمستان نخستین کاروان خدمت جهادی فاتح در استان گلستان مستقر شد، گفت: روستائیان قورچای شهرستان آزادشهر از ۳۷ خدمت حوزه‌های مختلف این کاروان بهره‌مند می‌شوند.

دکتر منصور غفاری در آیین افتتاح کاروان‌ خدمت جهادی فاتح که صبح امروز جمعه ۲ دی ماه ۱۴۰۱ در روستای قورچای شهرستان آزادشهر برگزار شد، اظهار کرد: این کاروان از امروز فعالیت خود را با حضور رایگان ۱۳۰ نفر نیروی متخصص و ماهر در ۳۷ خدمت با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی، آموزشی، دامپزشکی، فنی و عمرانی در روستاها و مناطق محروم استان گلستان آغاز کرد.

مسئول کاروان خدمت جهادی فاتح با بیان اینکه پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران گروه بهداشت‌ودرمان در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مشاور تغذیه و مشاور زنان و زایمان به بیماران خدمات ارائه می‌کند، ادامه داد: خدمات دامپزشکی علاوه بر ویزیت دام‌وطیور در حوزه مشاوره سلامت دام است.

وی ارائه خدمات رایگان آموزشی به دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان روستایی و سرپرستان خانوار را نقطه عطف این کاروان دانست و افزود: متقاضیان از کلاس‌های آموزش درسی همه مقاطع تحصیلی، خیاطی آسان چادر، مقنعه، بلوز و شلوار، دوخت کیف ساده، چاپ روی پارچه، ساخت زیورآلات مرواریدی و نقاشی دیواری که توسط اساتید زبده برگزار می‌شود، بهره‌مند شدند.

کاروان خدمت جهادی "فاتح" در روستای "قورچای" آزادشهر/ دانشجویان جهادگر پای کار انقلاب

غفاری برگزاری دوره‌های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و ازدواج و مشاور اعتیاد را برنامه جنبی این کاروان جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این کاروان روستائیان از دست یاری جهادگران برای ارائه خدمات عمرانی، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، برق، لوله‌کشی، نجاری، نقاشی ساختمان، سلمانی، کفاشی، خیاطی و کامپیوتری بی‌بهره نخواهند ماند.

وی اجرای برنامه جنگ شادی را حسن ختام فعالیت این کاروان عنوان و اضافه کرد: قرارگاه جهادی شهید طهرانی‌مقدم دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان گلستان و قرارگاه جهادی فاتح هیات رزمندگان اسلام آزادشهر متولی برگزاری این کاروان هستند.

کاروان خدمت جهادی "فاتح" در روستای "قورچای" آزادشهر/ دانشجویان جهادگر پای کار انقلاب

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های کاروان برای رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان است، یادآور شد: در همان لحظات اولیه استقرار کاروان، حدود ۲۰۰ نفر برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی ثبت‌نام کردند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز بیش از یک‌هزار نفر از روستائیان در حوزه‌های مختلف خدمات دریافت کنند.

کاروان خدمت جهادی "فاتح" در روستای "قورچای" آزادشهر/ دانشجویان جهادگر پای کار انقلاب

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha